בביקורו באוקראינה

80 שנה לטבח: הנשיא הרצוג נועד עם נשיא גרמניה

בוז'י הרצוג נפגש עם פרנק וולטר-שטיינמאייר לקראת חניכת המרכז להנצחת השואה ביער שבו נטבחו כ-50,000 יהודים. לאחר מכן נועד הרצוג עם נציגי יהודי אוקראינה (מדיני, עולם)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הנשיאים הרצוג ו-וולטר-שטיינמאייר (צילום: חיים צח, לע"מ)

נשיא המדינה יצחק הרצוג קיים היום (רביעי) פגישת עבודה מדינית עם נשיא גרמניה, פרנק וולטר-שטיינמאייר, במסגרת ביקורו באוקראינה. השניים הגיעו למדינה מסיבה זהה: טקס חניכת המרכז להנצחת השואה בבאבי יאר, 80 שנה לאחר הטבח הבלתי-נתפס שביצעו שם הנאצים ביהודים, צוענים, שבויים סובייטים ועוד. "ישנה סמליות עצומה למפגש דווקא ביום הזה", אמרו.

כמו כן, הנשיאים שוחחו ארוכות גם על סוגיית השבויים והנעדרים של מדינת ישראל ברצועת עזה ובמקומות אחרים. הרצוג הדגיש כי לישראל ישנה מחויבות עמוקה להחזרת בניה וכי היא תמשיך לפעול בכל המישורים לטובת השבתם הביתה.

הנשיאים הרצוג ו-וולטר-שטיינמאייר (צילום: חיים צח, לע"מ)

לאחר מכן, נועד הנשיא הרצוג עם נציגי הקהילה היהודית באוקראינה. בפגישה השתתפו שגריר ישראל באוקראינה מיכאל ברודסקי, שר הבינוי והשיכון זאב אלקין הממונה על הדיאלוג עם אוקראינה, יו"ר המרכז להנצחת השואה באבי יאר נתן שרנסקי, יו"ר ההסתדרות הציונית העולמית ומ"מ יו"ר הסוכנות היהודית יעקב חגואל, סגן יו"ר קק"ל ארנן פלמן וחברי הכנסת משה ארבל, מיכאל מלכיאלי ויבגני סובה.

הרצוג אמר: "אני מדגיש את מחויבות מדינת ישראל כלפי קהילות ישראל כולן. זה חיבור הדדי. הקהילות היהודיות בעולם, כמו גם זו שכאן באוקראינה, מדגישות את החיבור ואת מערכת היחסים עם מדינת ישראל ועם העם היהודי. עלינו לחזק את מוקדי הכוח שתמיד איפיינו את עמנו: החינוך היהודי חשוב מאין כמותו, שימור אופייה של הקהילה היהודית, הזיכרון המרחבי היהודי - מבתי כנסת ומרכזי קהילה ועד בתי עלמין יהודיים. כל אלה, תורמים לשותפות ולחיבור של כולנו, בני ובנות העם היהודי, בכל מקום בו אנו נמצאים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר