היסטוריה ואקטואליה

טיול לבין הזמנים: נחל אל על והמפלים הקסומים

ביקור בנחל 'אֶל עָל', מסלול מוכר יחסית בזכות שני המפלים האגדיים שבו - המפל השחור בגובה שמונה מטרים, והמפל הלבן בגובה ארבע עשרה מטרים; צפו במסלול בנחל (תיירות)

ישראל שפירא | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות ערוץ היוטיוב של מדריך הטיולים שרגא שמידלר)

פרק ו': היום נצא אל נחל 'אֶל עָל', מסלול מוכר יחסית בזכות שני המפלים האגדיים שבו; השחור והלבן.

טיול לבין הזמנים >>>

המפל השחור בנחל אל על הוא בגובה שמונה מטרים, והמפל הלבן בגובה ארבע עשרה מטרים. המסלול הוא בין שלוש לארבע שעות, ומתאים לכל המשפחה. המסלול מבוקש ביותר על ידי מטיילים שאין ברשותם מכונית (כגון בחורי ישיבה שאמונים על ציווי מרן הגרמ"מ שך שלא לעשות רישיון) ויכולים להסתמך על התחבורה הציבורית המגיעה לישובים אליעד ואבני איתן בתחילת וסוף המסלול.

ההמלצה של ר' שרגא שמידלר לעשות את המסלול מישוב אליעד עד אבני איתן. בערבית קוראים לנחל 'ואדי דופילה' (נחל ההרדופים) וחלקו התחתון מכונה 'ואדי א-שבאב' (נחל הנערים).

אנו קוראים לנחל 'אל על', בדומה לשמו של הכפר הערבי שהיה במקום בשם אליעל וגם כי הישוב 'אליעד' שממנו מתחיל המסלול נקרא על שם המרגל הישראלי המפורסם אלי כהן הי"ד, ורצה הבורא והתגלגל הדבר והשם אליעד התחבר לאליעל וקיבל את הצורה של אל-על על שמו של אלי כהן.

במפל השחור יש בריכה נחמדה לשחייה והמון צל, והוא אחלה מקום לעצירה. המים לא עמוקים בכל הבריכה, ויש מקומות רדודים לכניסה. הסיבה ששמו השחור כי הבריכה היא ליד 'אבני בזלת' ובשונה מהמפל הלבן שזורם מעל אבני גיר בצבע לבן.

תוכלו להגיע ישירות למפל השחור מישוב אבני איתן. המסלול רבע שעה לכל צד. אם אתם מטיבי לכת תוכלו לעשות את כל המסלול עד אלי עד, או הפוך.

• • •

אין באמור בכתבה משום המלצה לבצע את מסלול הטיול האמור. הדברים נכתבו כתיאור חוויה של הכותב, ואינם מהווים המלצה על בטיחות המסלול. כל המבקר במקום או מבצע את המסלול, עושה זאת על אחריותו הבלעדית.

כתמיד, נמליץ לגולשים היקרים לציית לשילוט בשטח מטעם הרשיות ולהקפיד על הוראות הבטיחות והוראות החוק. בכל יציאה לטבע מומלץ להתעדכן על מזג האויר, ולהתייעץ עם הרשויות המוסמכות לכך. בשמורות הטבע חלה חובת תיאום מוקדם באתר רט"ג.

לבירורים אודות כניסה למים וכו':

- מוקד המידע של רשות הטבע והגנים 3639*
- תיאום טיולים מוקד טבע 02-6247955
- קו ליער 1-800-350-550

  • לתגובות, הערות, הארות, וכן לשליחת חומרים, מסמכים, ורעיונות למאמרים העוסקים בתחום היסטוריה יהודית, נא לפנות לכתובת אימייל: sisraerl@gmail.com

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר