חשודים נוספים נחקרים

נאצי שהיה שותף לרצח אלפי יהודים, נתפס ועומד למשפט

משפטו של שומר במחנה הריכוז זקסנהאוזן נפתח, אחרי שעל פי התביעה, בזמן השואה היה שותף להרג של 3,500 בני אדם, בהם יהודים • בגרמניה מנהלים חקירה כנגד 17 חשודים נוספים (עולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מחנה הריכוז במהלך ספירה (צילום: ארכיון)

משפטו של נאצי ששימש כשמור מחנה הריכוז זקסנהאוזן שבגרמניה נפתח היום (חמישי), יותר מ-75 שנים אחרי סיום המלחמה וכשהנאצי בן מאה.

על פי החשד, הנאצי ששימש כשומר באחד ממחנות הריכוז הרצחניים ביותר, היה שותף לרצח של לפחות 3,500 גברים, נשים זקנים, זקנות וטף.

התביעה אומרת כי הנאצי ביצע ולקח חלק ברציחות אכזריות זאת "ביודעין ובכוונה" בין השנים 1942 ל-1945.

בנוסף, טוענים כי הנאצי הרג ורצח באכזריות בדרכים שונות, בין היתר באמצעות ירי, חנק והמתה באמצעות גזים. עוד אומרים כי גרם להרג גם בגלל שיטות האכיפה שהנהיג כשומר המחנה, כש-"אכף ושמר על כך שהאסירים יחיו בתנאים לא אנושיים".

בנוסף, רשויות אכיפת החוק בגרמניה בודקות חשדות כנגד עוד 17 בני אדם נוספים, שגילם מעל 90, ועל פי החשד הייתה להם מועורבות כזו או אחרת בלקיחת חלק ברצח וסיוע לשלטון הנאצי בימי מלחמת העולם השנייה והשואה.

במחנה הריכוז זקסנאוזן עליו שמר הנאצי בן המאה שנתפס, נרצחו לפחות מאה אלף בני אדם מתוכם כ-30 אלף מצאו את מותם בגלל התנאים הקשים במחנות הריכוז. מחנה הריכוז נבנה במיוחד בכדי להשמיד יהודים ושבויי מלחמה, והימלר אמר על המחנה כי הוא "אבטיפוס של מחנה ריכוז מודרני, עדכני, אידיאלי וניתן להרחבה".

בשנת 1942 הורה הימלר לפנות את כל היהודים במחנה אל עבר מחנה ההשמדה אוושביץ. כשהבינו האיסירם כי הם הולכים למותם, כמה עשרות מהם ניסו להתקומם כנגד השלטון הנאצי ללא הצלחה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר