מרקל בביקור פרידה

בנט על הפלסטינים: אני פרגמטי. מרקל: הפתרון - 2 מדינות

קנצלרית גרמניה היוצאת מרקל הגיעה לביקור בישראל, אחרי דחיה בשל המצב באפגניסטן ואמרה כי הפתרון מול הפלסטינים הוא פתרון שתי המדינות • בנט מצדו הצהיר כי הוא אדם "פרגמטי" (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
מרקל בישיבת הממשלה החגיגית (צילום: חיים צח, לע"מ)

אחרי שקנצלרית גרמניה היוצאת אנגלה מרקל נחתה אתמול (מוצ"ש) בישראל לביקור פרידה, ערך הבוקר ראש הממשלה נפתלי בנט מסיבת עיתונאים משותפת ואמר כי ישראל "לא מתעלמים מהפלסטינים, הם לא הולכים לשום מקום. אני אדם פרגמטי, עושים שורה של פעולות בשטח כדי להקל על כולם". מרקל אמרה מצידה כי לדעתה הפתרון הרצוי הוא שתי מדינות לשני עמים.

בנט הוקיר למרקל על פועלה למען ישראל לאורך כהונתה ואמר כי "המחויבות שלך לביטחון מדינת ישראל היא גם במעשים, ולא רק במחוות ובמילים".

"מדינת ישראל היא מגדלור בסערה, הדמוקרטיה היחידה באזור מוכה קיצוניות שמתמודדת עם אויבים מכל עבר. יש בישראל שיויון שהוא מובן מאליו בין גברים לנשים, בין יהודים ללא יהודים. ישראל שואפת לצמוח ולשגשג לטובת אזרחיה ולתרום לעולם מהידע ומהחדשנות שלנו" הוסיף בנט.

(חיים צח, לע"מ)

בהמשך נאומו התייחס בנט לנושא הגרעין האיראני ואמר כי "אנחנו משקיעים בעצמנו, אבל האויבים שלנו, בראשם איראן, עוסקים בנו בצורה אובססיבית ומוכנים לשלם מחירים גדולים מאוד, לגרום לסבל אמיתי לבני עמם וזאת רק בכדי להציב בפנינו איום קיומי".

בנט סיכם ואמר כי "ניתן רק לדמיין את מידת הנזק שהם יגרמו אם העולם ידע שמאחורי הבריונות הזאת עומדת גם פצצת גרעין. את האירנים אין טעם לנסות לפייס, הם מפרשים פייסנות כחולשה. הם ממשיכים להתל בקהילה הבין-לאומית, למשוך זמן וכל העת להתקדם בהעשרת האורניום, ובערעור היציבות באזור. זוהי נקודה קריטית, ועמדתה של גרמניה חשובה במיוחד", הוא הדגיש. "אנחנו בישראל עסוקים במעשים ופועלים מול אירן בכל המימדים, כולל בלימה יום-יומית של הנסיונות שלהם להציף את האיזור שלנו בנשק".

מרקל: "המסר לאירן הוא חד-משמעי - לחזור לשולחן הדיונים" (לע"מ)

מרקל השיבה לבנט כי גרמניה חפצה בהחזרת איראן להסכם הגרעין "המסר לאירן הוא חד-משמעי - לחזור לשולחן הדיונים, תפיסת הביטחון שלי ידועה - צריך לדאוג גם לשכנים של ישראל. זה טוב שיש יחסים טובים עם מדינות ערביות כמו ירדן, נעמיק יותר בדיונים שלנו".

מאוחר יותר הגיעה מרקל לישיבת ממשלה חגיגית שנערכה לכבודה, אז אמר בנט למרקל כי "הממשלה הזאת היא ממשלה מגוונת מאוד בדעותיה, יכול להיות המגוונת ביותר בעולם. סביב השולחן הזה ניתן לשמוע כמעט כל דעה אפשרית על כל נושא".

"ובכל זאת, יש בין כל מי שיושב פה הסכמה בסיסית על כמה נושאים מהותיים. אחד מהם הוא החשיבות שכולנו רואים ביחסים עם גרמניה, בצורך לשמור עליהם ולשפר אותם, ובהערכה הגדולה של כולנו כאן לתפקיד המיוחד שאת ממלאת לאורך השנים בביצור הקשר הזה, שיושב על פצע היסטורי עצום".

מרקל השיבה כי "בהשוואה לקואליציה שמרכיבה את ממשלתך, הרכבת קואליציה בגרמניה נראית עניין פשוט מאוד".

בהמשך הדגישה הקנצלרית היוצאת כי "זו טעות לבסס את היחסים בין ישראל לגרמניה רק על זיכרון השואה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר