לנצח את המערכת

כל הטיפים המנצחים להצליח ב'טסט ראשון'

עומדים לפני מבחן נהיגה מעשי? לחוצים מהטסט? 'כיכר' קיבץ לכם את מיטב הטיפים שיסייעו לכם להצליח במבחן הנהיגה המעשי • כך תנצחו את המערכת, ותעברו בטסט הראשון (רכב)

מישאל לוי | כיכר השבת |
(צילום: שטארסטוק, G-Stock Studio)

לימוד נהיגה בישראל הוא תהליך ארוך ומייגע שדורש משאבים רבים, אך כל זה מתגמד לעומת הלחץ של התלמידים מהמבחן המעשי - ה'טסט'.

"לילה לפני השינה לא נרדמתי", משתף אותנו יעקב, שנראה מתוסכל וכאוב במיוחד. "הייתי בלחץ אדיר, וידעתי שהלחץ הזה עלול לגרום לי להיכשל בטסט. בבוקר הייתי עייף, ניסיתי לדחוף כדורי הרגעה, ריטלין, וכל מה שרק הציעו לי בכדי לעבור את הטסט בשלום, אך כשהתיישבתי על כיסא הנהג, הטסטר ירה לעברי "בהצלחה" בטון קשוח והרגשתי כמו נאשם בפלילים שהגיע ללא עורך דין... כל הידע שרכשתי נעלם, ולא לקח יותר מ-5 דקות עד שהוא דחף לי ברקס ונכשלתי במבחן".

האם ניתן להגיע למבחן הנהיגה רגועים יותר? האם ניתן להרשים את הטסטר במבחן הנהיגה מבלי להוסיף שיעורים יקרים? קיבצנו לכם את מיטב הטיפים, שישפרו את הביצועים שלכם במבחן הנהיגה.

רוגע - תלמידים רבים ניגשים לטסט כשהם מוכנים היטב, אולם בשעת מעשה הם נתקפים בחרדה ולא מצליחים לתפקד כיאות. ההמלצה שלנו היא להשתמש בתכשירי ההרגעה ('רסקיו', 'רגיעון' ודומיהם) החל מהלילה שלפני הטסט.

"החלטתי שאני בטסט הזה חייב להצליח" מספר לנו מנחם. "בדקתי ברכיבים של תכשירי ההרגעה והבנתי שהם טבעיים ביותר ומבוססים בעיקר על פסיפלורה. החלטתי שאני את הטסט עובר בכל מחיר - גם במחיר של הרעלת פסיפלורה, אם יש דבר כזה בכלל...

החל מהלילה שלפני הטסט לקחתי כמות גדולה בהרבה מהכמות הרשומה על החפיסה כמומלצת, ובכל פעם שהרגשתי לחוץ מעט, דחפתי טבליה נוספת לפה. לקחתי לא מעט טבליות, אך בשעת מעשה הייתי רגוע לחלוטין. לא חשתי ולו מעט מהלחץ שהרגשתי בטסטים הקודמים, ועברתי את הטסט בקלות ובהצלחה". מובן שאנחנו כאתר אחראי, לא ממליצים לקחת מעבר למינון המומלץ!

טיימינג - מועד הטסט הוא פונקציה משמעותית מאד להצלחה בטסט. השתדלו לא לקבוע טסט בימי שישי בשעות שבהן הכבישים עמוסים בילדים העלולים להפתיע אתכם. לעומת זאת קביעת הטסט לשעה 3 בצהרים ביום של שרב קיצוני, יכולה לשחק לטובתכם - אנשים לא יוצאים מהבית, הכבישים ריקים, הילדים ספונים תחת המזגן, ויש לכם פחות חיכוך עם גורמים בלתי צפויים שעלולים להפתיע אתכם.

קחו את הזמן - הטסט מתחיל עוד לפני ששחררתם את ידית ה'אנד ברקס' ממקומה. הטסטר מתבונן בכם, ורוצה לראות שפת גוף רגועה ובוטחת - כזאת שתגרום לו לאשר כי אתם יכולים לנהוג בביטחון. קחו את הזמן, ואל תתחילו בנהיגה לפני שסידרתם את המראות, גובה הכיסא, והמרחק של ההגה מהכיסא. עשו זאת ברוגע ושלווה, ואל תמהרו לסיים את הפעולה הזאת - הרגעים הקצרים שפעולה זו תדרוש מכם, תתן לכם פרק זמן של רוגע שבו תוכלו להירגע לפני הטסט, כשאתם יודעים שבפרק זמן זה אין לכם אפשרות להיכשל. לרוב, ה'טסטר' יביט בכם בהערכה - הוא יעדיף לתת רישיון נהיגה לאנשים שקולים ואחראיים, ולא לאנשים פזיזים שנכנסים לחרדה העלולה לגרום לתאונות.

להשתלט על המרחב - לטסטר חשוב לראות אתכם בטוחים בעצמכם. חשוב להראות נוכחות, ולפרוס את הידיים והגוף על מרחב גדול ככה שניתן. אתם מביטים במראה הימנית? 'תפלשו' לשטח של הטסטר כשאתם מביטים במראה. כשהטסטר רואה רובוט שלא זז ושומר על מרחב קטן, הוא חושש שאתם נהגים פסיביים שלא לוקחים אחריות וחרדים מהכביש. כשאתם 'פולשים' לשטח שלו הוא רואה שאתם נהגים פעילים ואחראיים.

שפת גוף בולטת - כשאתם מביטים במראות אל תפזלו בחצי עין, אלא הזיזו את הראש ואת הגוף לעבר המראה, כדי להיות בטוחים שהטסטר אכן ראה אתכם מביטים במראה. אל תחששו לבצע פעולות אקרובטיות משונות: הטסטר יביט בכם בהערכה, ויראה שאתם פועלים על פי כללי הבטיחות.

והכי חשוב - תפילה שתשרה בכם רוגע, ותסייע לכם לדעת שהכל בידי שמים, ואם נגזר עליכם להיכשל או להצליח, זה מה שיקרה. אינספור טסטים נפלו וקמו על מקרים ייחודיים שב'מקרה' התרחשו בשעת הטסט. אז תנשמו עמוק, תירגעו ותדעו שלא הכל בשליטתכם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר