קווי הדימיון, וההבדלים • פרופיל

נתניהו גרסת אוסטריה: מי אתה סבסטיאן קורץ?

אחרי שקנצלר אוסטריה קורץ הכריז אתמול על התפטרותו אחרי שנחשד בנתינת שוחד בתמורה לסיקור חיובי, 'כיכר' השווה ובדק - האם פרשת קורץ זהה לפרשיות נתניהו (בעולם)

ציקי ברנדוין | כיכר השבת |
קורץ ונתניהו (צילום: shutterstock, יונתן זינדל פלאש 90, POOL)

אתמול (מוצ"ש) הודיע קנצלר אוסטריה סבסטיאן קורץ כי הוא מתפטר מתפקידו כקנצלר אוסטריה, אך שומר על תפקידו כיו"ר מפלגתו - מפלגת העם.

החשדות כנגד קורץ הזכירו לרבים האשמות דומות להאשמות שמופנות כנגד ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו כמו סיקור חיובי ושוחד. בדקנו - האם המעשים בהם קורץ חשוד זהים למעשי נתניהו, והאם באוסטריה יותר 'נקיי כפיים' כשקראו לקנצלר להתפטר.

קווי הדמיון

קורץ נחשד כי הוא יחד עם מספר חברים ממפלגתו זייפו קבלות בשנת 2018 ממשרד האוצר לגופי תקשורת, זאת בתמורה למתן סיקור חיובי עבור קורץ ומפלגתו, וכן בכדי שגופי התקשורת יפרסמו עבורו סקרים אוהדים. על פי החשד, סכומי השוחד לכאורה נאמדים במעל מיליון אירו.

בדומה לכך, ראש הממשלה לשעבר נתניהו נחשד גם הוא במתן שוחד לכאורה, כשעל פי החשד הניב למשפחת אלוביץ' רווחים רבים בתמורה לסיקור חיובי.

קו נוסף שניתן להעביר בין נתניהו לקורץ - שני המנהיגים טוענים לחפותם ומכחישים כל קשר לעבירות שוחד כאלו ואחרות.

קווי השוני

נתניהו ש'נאחז בקרנות המזבח', וסירב להתפטר מתפקידו כראש ממשלה או כמנהיג 'הליכוד', נהג למעשה אחרת מקורץ, שבחר לפרוש מתפקידו כקנצלר אבל שומר על תפקידו כיו"ר מפלגתו.

עם זאת, החלטתו של קורץ, אחד המנהיגים הצעירים - להתפטר עוד לפני שבכלל הפרשה התחילה לרקום עור וגידים לא באה מתוך מקום של נקיון כפיים אלא מתוך הבנה כי יציבות הקואליציה שלו לוטה בערפל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר