פרסום ראשון

המדינה מנסה להרוס את גשר הכהנים במירון

מנהל האכיפה במנהל מקרקעי ישראל רצה להרוס אתמול את גשר הכהנים במירון, אלא שצו מניעה שהוצא על ידי שני עותרים, דחה את ההריסה עד להחלטה ביום שלישי (משפט)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג כיכר השבת)

אחרי שרשות האכיפה במנהל מקרקעי ישראל התכוון להרוס אתמול (מוצ"ש) את גשר הכהנים בהר מירון, בעקבות האסון הנורא, נמנעה הריסת הגשר ברגע האחרון בשל עתירה של שני תושבי הצפון.

בית המשפט הוציא צו מניעה ביום שישי, והחליט כי ביום שלישי הקרוב יוחלט באופן סופי האם להרוס את הגשר.

וועד ההקדשות שליד הר מירון עתר יחד עם הרב יואב אברהם, הרב אברהם ישראל פרוייליך לבית המשפט, שכתב בהחלטתו כי "הבקשה הוגשה שעות ספורות טרם כניסת השבת והחלטה זו ניתנת קרוב לשעה 16:00. לטענת המבקשים נודע להם כי בכוונת המשיבים לבצע פעולות הריסה של מבנים שונים במתחם קבר הרשב"י במירון, במוצ"ש".

"מכאן בקשתם הדחופה, לאחר שעיינתי בבקשה, בתצהירים שצורפו לה ובנספחיהם, ולאחר ששוכנעתי, על בסיס קיומן של ראיות מספקות לכאורה, בקיומה של עילת תביעה לכאורית; בהתקיימות התנאים למתן הצו ובנחיצותו; בקיומו של חשש סביר שההשהיה שבקיום הדיון במעמד הצדדים תסכל את מטרת הצו או תגרום למבקשים נזק חמור שאיננו נזק כספי גרידא - ניתן בזאת צו מניעה זמני ארעי המונע מן המשיבים ביצוע כל פעולת הריסה כלשהי במקרקעין המפורטים בכותרת הבקשה וזאת עד למתן החלטה אחרת".

מחר יתקיים דיון בבית משפט השלום בצפת בבקשת המשיבים למנוע את הריסת הגשר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר