לקראת פתיחת התיירות

פרויקטור הקורונה: ישנו חשש לוראינט חדש

פרופ' סלמן זרקא התריע הבוקר לנוכח הירידה בתחלואה על הירידה גם בהגנות והחשש להגעת וראינט חדש עם פתיחת התיירות. הציבור תומך בסנקציות על הלא מתחסנים (בארץ)

פרופ' זרקא (צילום: דוד כהן, פלאש 90)

הממונה על המאבק בקורונה, פרופסור סלמן זרקא, אומר הבוקר (שני) בראיון לרשת ב' של כאן, כי לנוכח התחלואה היורדת ישנו חשש לשמירה פחותה על ההנחיות וההגנות יורדות ולכן ישנה חשיבות מוגברת להתחסן. "כולנו תקווה שיוצאים כעת מהגל הרביעי, אך חייבים להישאר מוכנים להופעת וריאנט חדש שעלול להגיע כשייפתח ענף התיירות", אמר הפרויקטור.

במקביל מתפרסמים הבוקר נתונים מעניינים מאד בכל הנוגע לעמדת הציבור על שמירה על תקנות הקורונה והטלת סנקציות על סרבני החיסונים. על פי סקר שערך המכון הישראלי לדמוקרטיה, יותר ממחצית מהציבור תומכים בהחלת איסור כניסה למקומות ציבוריים על אנשים שלא חוסנו מפני קורונה וכן על גביית תשלום על טיפול רפואי ושלילת דמי אבטלה ממי שבחרו שלא להתחסן. 59% מהציבור סבור כי יש לאסור כניסה למקומות ציבוריים ו-57% תומכים בגביית תשלום על טיפול רפואי בקורונה ממי שלא התחסנו מסיבות שאינן בריאותיות.

עוד עולה מהסקר, כי למרות זאת, כ-60% מהציבור מתנגד למתן עדיפות למחוסנים בחיבור למכונת אקמו על פני סרבני חיסון.

בסקר נמצא פער משמעותי בין הציבור היהודי לערבי בנושא הסנקציות, כאשר בציבור הערבי ישנה תמיכה נמוכה בהרבה לצעדים מסוג זה.

בנוגע לשאלה האם ההגבלות שישנן כעת מתאימות למצב התחלואה, סברו 42% מהנשאלים כי הן מתאימות למצב, בעוד ששיעור נמוך במעט, 39%, ציינו כי הן חמורות פחות מהדרוש. 14% בלבד השיבו כי ההגבלות חמורות מדי.

פרופ' תמר הרמן, עמיתה בכירה במכון הישראלי לדמוקרטיה ומרצה באוניברסיטה הפתוחה אמרה על הנתונים: "אחד המאפיינים של הגל הרביעי בתחלואה הוא הלא מתחסנים. רצינו לבדוק מה הציבור חושב סביב האי התחסנות, ומצאנו כי הציבור פתוח מאוד לרעיון של הטלת סנקציות. יש הבדל בין יהודים לערבים, האוכלוסייה הערבית תומכת פחות בסנקציות שנבדקו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר