התבטאות נדירה

האדמו"ר מצאנז: "יש לשמור על מערך הרבנות והכשרות"

במהלך שמחת שבע ברכות לרגל נישואי בן הגאון רבי קלמן בר, רבה הראשי של נתניה, נשא האדמו"ר מצאנז דברים נוקבים על חובת הרבנים לשמור על מערך הרבנות והכשרות (חסידים)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: רן אליהו)

במהלך שמחת שבע ברכות לרגל נישואי בן הגאון רבי קלמן מאיר בר, רבה הראשי של נתניה, שנערכה במוצאי שבת במלון "גלי צאנז" בעיר, ובה התאחדו סביב שולחן אחד כל רבני העיר נתניה מכל העדות והחוגים, נשא כ"ק האדמו"ר מצאנז דברים נוקבים.

כ"ק האדמו"ר שממעט להתבטא בנושאים פוליטיים, יצא הפעם מגדרו, וניכר שהוא חרד מפגיעה במערך הרבנות בארץ.

האדמו"ר ציין בדבריו כי הוא אינו מתמצא בפוליטיקה, אך הוא מבין שמערך הרבנות, בכלליות, נמצא בסכנה, וכי מערך זה שומר שיהיה לפחות את עיקרי היהדות גם בקרב יהודים מרוחקים, כמו גם מגן מפני התבוללות ח"ו ובימים אלו מנסים בכל מני אופנים, לפגוע בחומת הרבנות העומדת על המשמר.

"על הרבנים לשמור בכל משמר על מערך הרבנות והכשרות שהוקם בארץ, ששומר שיהיה את עיקרי היהדות", ביקש האדמו"ר.

האדמו"ר שנפעם מכך שכל רבני העיר - ספרדים, אשכנזים, חסידים, דתיים לאומיים ועוד, התקבצו בשמחה אחת, פנה לרבנים במסר שהתשובה לאותם ניסיונות היא להמשיך ולהאהיב את שם שמים שזהו תפקיד של רב, שלו אחריות על כלל ישראל. "כל יהודי חשוב", חידד האדמו"ר, והדגיש כי "המציל נפש אחת מישראל כאילו קיים עולם מלא, אם זה בגשמיות אז קל וחומר ברוחניות", והוסיף כי יש לתת יחס אישי לכל אחד ולדרוש בשלומו ובטובתו כמו שנאמר "ומרדכי היהודי ... גדול ליהודים" ומדוע ? כי היה "דורש טוב לכל עמו".

ברגע נדיר התרפק האדמו"ר על זכרונות ילדותו בצל אביו הרה"ק מצאנז זצ"ל, וסיפר שלפני כ-50 שנה בהיותו נער צעיר היה עד לשיחה שהתנהלה בין אביו הרה"ק האדמו"ר מצאנז זצוק"ל, לבין אישיות בכירה בממשלה באותם ימים, כאשר הרבי זצוק"ל הביע בפניו את כאבו על מלחמות הדת בארץ. האדמו"ר ציין כי מילות אביו עוד מצלצלות באוזניו "בלי תורה בלי אמונה בקב"ה, אין שום יהדות! לא יקח הרבה זמן והרפורמים יגיעו גם לכאן".

האדמו"ר חתם בברכה לרב העיר הרה"ג קלמן מאיר בר ואמר כי "אנחנו צריכים להודות לרב הראשי, שברוך השם הגיע לעיר ומאז יש שינוי ניכר לטובה בכל עניני הדת גם אלה שמחפשים חומרות והידורים כמו בבית וגם לאחרים. אני בטוח שזה שמחה גדולה עצם הדבר שמתאספים כל רבני העיר, ייתן הקב"ה שהרב ימשיך לאורך ימים ושנים טובות. שם שמים מתאהב על ידו מקיים ומקדש שם שמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר