פרסום ראשון

חברי 'יהדות התורה' חולקו לוועדות; ליצמן נעדר מהרשימה

'יהדות התורה' שותפה לחרם האופוזיציוני ולא רשומה כבעלת זכות הצבעה, אבל כן חילקה את חבריה לשהות בדיונים לקראת העברת התקציב וחוק ההסדרים • ליצמן לא נרשם, ובמפלגה תוקפים (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
גפני וליצמן (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

פרסום ראשון ב'כיכר השבת': לקראת ההצבעה על תקציב המדינה וחוק ההסדרים בקריאה שנייה ושלישית, החליטו ב'יהדות התורה' ללכת בדרך הביניים: מחד, להישאר שותפים לחרם האופוזיציוני ולא להירשם להיות חברים קבועים בוועדות השונות ובעקבות כך להישאר בלי יכולת הצבעה, ומאידך, עדיין לנסות לשכנע את חברי הקואליציה בתיקונים שונים בחוקים.

ל'כיכר השבת' נודע כי ב'יהדות התורה' קיימו חלוקה מסודרת בקרב חברי המפלגה מי ידבר ובאיזו ועדה, בדברים הקשורים לחוקי התקציב וההסדרים.

על פי הסיכום: משה גפני יהיה בוועדת הכספים, אורי מקלב בוועדת חוקה, מאיר פרוש בוועדת החינוך ובוועדת העבודה והרווחה, יעקב אשר בוועדת הכלכלה, ישראל אייכלר בוועדת הבריאות ויצחק פינדרוס בוועדת הפנים והגנת הסביבה.

ככל הנראה יעקב אשר יקבל את האחריות לוועדה לשירותי דת יהודיים, כדי לנסות ולשנות סעיפים לא קבילים ברפורמות הכשרות ובתוכנית המטרו. ייתכן שגם אורי מקלב יהיה נוכח בחלק מהדברים.

שם אחד, בכיר ביהדות התורה, חסר ברשימה: יו"ר אגודת ישראל, מספר 2 ביהדות התורה, יעקב ליצמן, שטרם קיבל ועדה.

גורם במפלגה, שאינו נמצא בכוורתו של ליצמן, טען בשיחה עם 'כיכר השבת': "הוא ביקש להיות בכלל הוועדות, ולכן לא נרשם לאף אחת מיוחדת". לעומתו שני מקורות אחרים אומרים: "הוועדות לא מעניינות אותו, לכן הוא לא נרשם".

מלשכת ליצמן נמסר בתגובה ל'כיכר השבת': "זה יסודר בימים הקרובים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר