דרמה בליכוד

אדלשטיין: אתמודד מול נתניהו; "איתו תמיד נהיה באופוזיציה"

ח"כ יואל יולי אדלשטיין תוקף את יו"ר מפלגתו, בנימין נתניהו, במה שיכול להיות יריית הפתיחה למאבקים שלאחר היציאה לאופוזיציה: "למה שנצליח בפעם החמישית?" (חדשות, פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אדלשטיין ונתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

חבר הכנסת יולי אדלשטיין הטיל הערב (שני) פצצה פוליטית ב'חדשות 12' כשהודיע: "אתמודד מול בנימין נתניהו לראשות המפלגה. איתו נישאר תמיד באופוזיציה". אדלשטיין, שר הבריאות בממשלת נתניהו-גנץ, נמנע מלבקר בפומבי את ראש הממשלה לשעבר, עד הערב.

בתוך הליכוד הקרב מבעבע על היום שאחרי המנהיג רב השנים, כשעל הכתר מתחרים לפחות חמישה: ישראל כ"ץ, ניר ברקת, גלעד ארדן, אבי דיכטר - ויולי אדלשטיין. הודעת האחרון יכולה להיות יריית הפתיחה לדיונים בלתי פוסקים במפלגה על ההיפרדות מהשלטון בגלל נתניהו. כזכור, ראש הממשלה נפתלי בנט לחץ את ידו של אדלשטיין בהפגנתיות בתום נאומו בפתיחת כנס החורף של הכנסת, בהתרסה לנגד עיניו של ראש האופוזיציה.

אדלשטיין נגד נתניהו באולפן 'כיכר'

"ניסינו ארבע פעמים עם נתניהו - למה שנצליח איתו בפעם החמישית?", תהה אדלשטיין וסימן מטרה: ראשות הממשלה בכנסת הנוכחית. "אנחנו לא חייבים בחירות, יש בכנסת 70 מנדטים ימניים. אפשר להרכיב ממשלה בראשותי עוד בכנסת הזו".

"הגיע הזמן להחליף דיסקט", קרא אדלשטיין. "נתניהו היה ראש ממשלה טוב, אבל אינו יכול להיבחר עוד. זה או אני - או ממשלה מסוכנת בראשות לפיד עם מרצ ורע"מ", טען.

אדלשטיין ביקר את דרך הנהגת נתניהו ואמר: "אצלי לא יהיה שלטון יחיד". בנוסף, הצהיר אדלשטיין כי לא יעזוב את הליכוד גם אם יפסיד: "מקווה ששאר המתמודדים יצהירו כך".

בלשכת נתניהו לא התרגשו מדברי אדלשטיין יתר על המידה, ומסרו: "הליכוד היא מפלגה דמוקרטית. בנימין נתניהו נבחר שוב לראשות הליכוד ברוב עצום של 72.5% רק לפני פחות משנתיים. כל מי שמעוניין להתמודד על ההנהגה מוזמן לעשות זאת בבחירות המקדימות".

מקורבי נתניהו הוסיפו: "יולי אדלשטיין אומר היום את מה שגדעון סער אמר בפריימריז נגד נתניהו לפני פחות משנתיים. הוא הפסיד אז לנתניהו בפער של 72.5% מול 27.5%. היום גדעון לא עובר את אחוז החסימה. יולי יפסיד בפער גדול יותר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר