הרפורמות בנושאי דת

הראשל"צ: "זו ממשלה רעה, הם רוצים להרוס את היהדות"

הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, במתקפה חריפה נגד הרפורמות של השר לשירותי דת, מתן כהנא: "רוצים להרוס את הכשרות" ותקף את ממשלת בנט-לפיד: "זו ממשלה רעה" (בארץ)

ישי כהן | כיכר השבת |
הרב יצחק יוסף (צילום: יעקב כהן)

העימות הקשה בין הראשון לציון והרב הראשי, הגאון רבי יצחק יוסף, לבין השר לשירותי דת, מתן כהנא, נמשך ואף מחריף. לאחר שכהנא דחה את דרישת הרב הראשי להסיר את רפורמת הכרות מחוק ההסדרים, הרב ממשיך בהחרמת השר ומסרב להיפגש עימו.

במהלך שיעור שמסר בימים האחרונים, במסגרת ציון שמונה שנים להסתלקותו של מרן פוסק הדור רבי עובדיה יוסף זצ"ל, תקף הרב יוסף את הממשלה והתבטא: "כל הגזירות של הממשלה הרעה הזאת זה נורא ואיום, אם לא מרן שהיה עומד למעלה בשבילנו - אוי ואבוי".

הרב תקף את הרפורמות של השר כהנא: "הוא רוצה שרבני העיר יוכלו לגייר, זה נורא ואיום, כך גם בכשרות, הוא רוצה להרוס את הכשרות. ובכותל הם רוצים לעשות את הכותל הדרומי של הרפורמים, ה' ירחם".

"אוי ואבוי", סיים הרב את המתקפה על הממשלה: "הם רוצים להרוס את היהדות. צריכים להתפלל שהגזרות יתבטלו".

הראש"ל תקף וחשף את התנאי למשא ומתן

כזכור, בשיעורו השבועי לפני כשבועיים התבטא הרב יוסף: "חבל עכשיו רוצים לקחת את כל הכשרות ולהרוס הכל. יבואו אנשים מסכנים מנתיבות ומקומות כאלו יראו 'הכשר הרבנות' ויבואו לאכול, אוי ואבוי, מי יודע אם הביאו חסה חסלט או חסה רגיל. לפי מה שהם אומרים, המשגיח יבוא פעם בשבוע, בשעה שהמשגיח לא נמצא יבואו בלילה ויביאו 'בשר חמורים בשרם', יביאו כל מיני דברים כאלו".

הרב יוסף הדגיש: "החרדים לדבר ה' יש כל מיני בד"צים, אבל העם שבשדות, של באר שבע, עפולה וטבריה, הם רואים רבנים חותמים.. זה מה שהם רוצים לעשות, להפקיע לנו את הכשרות".

הרב חשף את התנאי שלו כדי להסכים לנהל משא ומתן עם השר כהנא, אותו הוא מחרים, ואמר: "הם אומרים שיעשו פשרה. פשרה? שיוציא את זה בבקשה מחוק ההסדרים ואז נראה אם אתה מוכן לפשרה, זה הרס חומת הכשרות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר