נתניהו נכנע לאופוזיציה

הקיזוז של יאיר לפיד להיעדרות מהכנסת: יו"ר יהדות התורה

יו"ר יהדות התורה ייעדר מהצבעות במליאה עד השבוע הבא, לאחר שסיכם עם שר החוץ, שהמריא לפגישות בוושינגטון, על קיזוז • הליכוד ניסתה למנוע קיזוזים לכולם - ונכנעה ברגע האחרון (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
גפני ולפיד. ארכיון (צילום: יונתן סינדל - פלאש 90)

יו"ר יהדות התורה משה גפני הסכים להתקזז עם יו"ר יש עתיד, שר החוץ יאיר לפיד, במהלך שהותו בארצות הברית, שם ייפגש עם מזכיר המדינה האמריקני ועם שר החוץ האמירתי. הקיזוז נכנס לתוקף אתמול (שני) לאחר דיון 40 החתימות בהשתתפות ראש הממשלה נפתלי בנט, ויסתיים בפועל רק בשבוע הבא, מכיוון שלפיד ישוב רק ביום שישי.

מעבר לעובדה שגפני החליט להתקזז עם אחד האישים שאינם אהודים בחברה החרדית, הרי שהיה בסיכום הקיזוז הזה עוד משבר קטנטן באופוזיציה, שמתקשה להחזיק לילות לבנים בפיליבסטרים, כפי שקיימה מיד לאחר השבעת ממשלת בנט-לפיד.

רצונו של ראש האופוזיציה נתניהו "להתיש את הקואליציה והממשלה" ניסה לתפוס מחדש את כל מפלגתו, ובשעה מסוימת אתמול כתבה מנהלת סיעת הליכוד בכנסת, עליזה בראשי, לכלל חברי הכנסת כי "כל הקיזוזים שתכננו מבוטלים". אירוע אחד, בין היתר, הוביל לכך: דוד ביטן, ממלא מקום יריב לוין - שאבל על פטירת אמו - כיו"ר סיעת הליכוד, נצפה צורח על גילה גמליאל, לאחר שביקשה קיזוז.

רק לאחר כמה שעות, ולאחר התייעצות של ראשי סיעות האופוזיציה וזעם של כמה מבכירי הליכוד, החליט נתניהו לוותר - ולאפשר קיזוזים באופן חופשי לחברי האופוזיציה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר