באולפן 'כיכר'

ביבי, בנט והחרדים; העיתונאי בן כספית בראיון מיוחד

ירידת נתניהו מהשלטון; ממשלה בראשות יו"ר מפלגה עם 6 מנדטים; הטענות לאתרוג התקשורת; התנהלות החרדים והמשפחה החרדית שגילה • העיתונאי בן כספית בריאיון לישי כהן • צפו (פוליטי)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: מולי הרשקוביץ. מפיק: איציק אוחנה)

הוא נחשב לאחד מבכירי הפרשנים בישראל ולאחד מגדולי המבקרים של בנימין נתניהו, העיתונאי בן כספית הוא האורח שלנו הערב ב'אחד על אחד'. צפו בריאיון המלא.

קטעים מהריאיון

שנים אתה מבקר את בנימין נתניהו אפשר אפילו לומר שאתה מייחל לזה שהוא יעזוב את בלפור, והנה זה קרה. האם יש סוג של רגע שאתה אומר לעצמך, הנה הצלחנו להוריד את נתניהו האיש?

"אמרו לי שנים שככל שאני כותב עליו ככה הוא עולה, ושאני ואחרים שכותבים נגדו גורמים לליכודניקים לחזור הביתה. אני לא בטוח שזה לא נכון, אבל אני כליכודניק לשעבר מסביר לאנשים שאני לא עובד בלהעלות או להוריד, גם אם יגידו לי עכשיו שאם אפסיק לכתוב על נתניהו הוא ירד, אני לא אפסיק, משום שאני חייב לקוראים שלי את האמת.

"יש לי שליחות של לחשוף את האמת, וכך עשיתי להרבה ראשי ממשלה, ובכל זאת נתניהו היה בשלטון 15 שנה".

גם בממשלה הנוכחית? אנחנו רואים את הביקורת של האופוזיציה על הממשלה הנוכחית, שהתקשורת מאכילה והעם אוכל..

"אני דוחה את זה ואני אפילו בז לאמירות האלה. אנחנו עיתונאים מקצועיים, ואני לא אתחיל לשלוף לך את כל מה שכתבתי בקריירה שלי נגד האמונה והבייס שלי, כולל בני גנץ התקווה הלבנה, שלפני הבחירות הראשונות שלו פרסמתי עליו כתבה שקשורה לענייני המימד החמישי, עשיתי את זה לאהוד ברק, שאין מי שהעביר עליו ביקורת יותר ממני.

"אני מאמין שהקמת הממשלה החדשה הצילה את הדמוקרטיה הישראל ממש על הבאזר ברגע האחרון, ואם היא לא היתה קמה ונתניהו היה זוכה בשישים ואחת, הוא היה מפטר את היועמ"ש, מבטל את המשפט, ומשמיד את שלטון החוק, ולך תדע מה עוד, והתחושה היא שניצלנו.

העיתונאי בן כספית בריאיון לישי כהן

"אני רואה המון ביקורת גם על גדעון סער, ואני אישית העברתי ביקורת כבר כמה פעמים גם על ראש הממשלה בנט, ואני זוכר שגם לנתניהו היו ימי חסד בשנת 2009, משום שבסוף כולנו רוצים בהצלחת עם ישראל".

אנחנו רואים את הסקרים שבהם מצבו של בנט לא מתרומם לאחר 100 ימי ממשלה. יש לך הסבר?

"אתה צודק שזה המצב, אבל אני אומר לבנט, תנהל את המדינה, תבצע את מה שתכננת לעשות, שזה רפורמות, העברת תקציב והמשילות בנגב, ואם תיבחר שוב, תיבחר, אם לא אז לא קרה כלום.

"אני חושב שראש ממשלה עם 6 מנדטים זה לגמרי דמוקרטי, משום שראש ממשלה חזק כפי שהיה לנו שהופך להיות דיקטטור, זה מצב גרוע בהרבה מראש ממשלה שמתייעץ עם כל אחד וכו"'.

תם עידן נתניהו?

"זה כמו ח"י נשמות. אני לא אצא בהכרזות כאלה".

בן כספית באולפן 'כיכר השבת'

אתה רואה אותו חוזר לראשות הממשלה?

"אני לא רואה את ההיתכנות הפוליטית כרגע, אבל אתה חושב שראיתי את החזרה שלו בשנת 2006 עם כל הניסיון שלי? האיש ישב כאיש שאין לה הופכין והפך לראש הממשלה, ולכן אני לא אספיד את נתניהו, אלא אם כן הוא יפרוש".

איך אתה מסביר את הדבק של החרדים ונתניהו?

"אני חושב שנתניהו משלם כמו שצריך. אם בעבר חיבוק הדב של אריה דרעי גרם לו להפסיד, היום בעקבות השינוי הדמוגרפי הכול נראה אחרת. זה לא שהחרדים כולם בטוחים שהוא ישר וחף מפשע, אלא הם אומרים לעצמם שלא ממש מעניין אותם הנושא של החשדות, וזה לגמרי לגיטימי".

לא נמאס לך לכתוב על בנימין נתניהו?

"לא. אני כותב על מה שקורה ונתניהו קורה. ביום שנתניהו יעלם באמת תהיה משבר גדול בתקשורת, משום שמשפחת נתניהו הם יצרני הטראפיק הגדולים בהיסטוריה.

"הביביסטים מרגישים חולים כשהוא אינו בשלטון, והמתנגדים שלו סובלים כשהוא בשלטון, וכשזה יגמר לדעתי כולם יתגעגעו אליו"

יש לך מילה טובה לומר על נתניהו?

"הספר הזה מלא מילים טובות על נתניהו שהוא האיש הכי מוכשר שהנהיג אותנו בעידן המודרני, ולכן זה גו גם החמצה וטרגדיה, משום שישנם נזקים שהוא עשה שיקח הרבה מאד זמן לתקן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר