צפו בעימות

החרדים 'בעלי הבית'? כשבנט גמגם באולפן 'כיכר'

ערב הבחירות התארח ראש הממשלה נפתלי בנט באולפן 'כיכר השבת' ונשאל על אמירתו כי "החרדים הפכו לבעלי הבית בממשלה", אך לא הצליח להביא דוגמא • צפו בעימות (חרדים)

ישי כהן | כיכר השבת |
(צילום: כיכר השבת)

ערב הבחירות התארח ראש הממשלה, נפתלי בנט, באולפן 'כיכר השבת' ונשאל על אמירתו כי "החרדים הפכו לבעלי הבית בממשלה", אך לא הצליח להוכיח זאת בדוגמאות. צפו בעימות באולפן 'כיכר השבת'

קראתי את מה שכתבת בטוויטר שהחרדים הפכו לבעלי הבית של המדינה. אני מכיר אותך וראיינתי אותך, עקבתי אחריך לאורך כל תקופת הקורונה, כולנו ראינו אותך מבקר בערים החרדיות, אבל בציוץ הזה איבדת אותי משום שהכללת את כל הציבור החרדי שרובו ככולו נשמר מאד ומקפיד על ההנחיות.

"לא לא. אני אומר שהפוליטיקאים אצל ממשלות נתניהו, הפכו המון פעמים לבעלי בית. יש אין ספור מקרים".

מה קרה עכשיו שאתה אומר את זה, אולי בגלל הסקרים שמראים שרוב הציבור לא רוצה חרדים בממשלה?

"אני חושב שכמו שאני ביטלתי כשהייתי בתפקיד שר החינוך דברים שגרמו לאפליה נגד חרדים, דווקא החרדים צריכים להיות הראשונים לצאת נגד אפליה של ילדים חילונים. האם נשמע לך סביר שבתי ספר של חרדים פתוחים בזמן שבתי ספר של החילונים סגורים?".

האם ברור לך שרוב בתי הספר של החרדים היו סגורים? שמרן הגר"ח קנייבסקי הורה לסגור, שמרן חכם שלום כהן הורה לסגור, כל זה בזמן שאתה צייצת את הציוץ הזה?

"לא. עובדתית זה לא נכון, אבל הקו שלי היה עקבי בנושא הזה לאורך כל התקופה משום שאני באמת אוהב את כולם, כולל את הציבור החרדי".

נפתלי, בסגר השלישי בתי הספר של החרדים ברובם היו סגורים. איפה החרדים הפכו לבעלי בית? אני כחרדי נפגעתי מאד מהדברים שלך.

"אני מדבר על הפוליטיקאים בכנסת, ואני יכול להראות לך שאני אמנם לא מקבל את הגישה של יאיר לפיד שבאה מתוך שנאה, אבל מצד שני גם לא את הגישה של נתניהו שבאה מתוך כניעה. זה לא טוב קודם כל לחרדים.

"אני מעדיף להסתכל קדימה. הציבור החרדי הוא כל כך גדול וכל כך חזק שהוא חייב להבין שהאחריות על כלל מדינת ישראל היא גם על כתפיו, החרדים איבדו את הזכות להיות מיעוט, ואני חושב שמעבר מקבוצת לחץ לשותפות, זאת הדרך הנכונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר