טור דעה

"אסון החפיפניקיות הישראלית" // ארי קרויזר

הוועדה אמורה לפרסם בקרוב סיכום ביניים והמלצות לקראת תכנון ההילולה הקרובה, אבל דבר אחד כבר די ברור, השיטה חייבת להשתנות. השיטה החפיפניקית הישראלית לא משקרת (חרדים)

ארי קרויזר | כיכר השבת |
ועדת החקירה לאסון מירון (צילום: Flash90)

אם זה לא היה עצוב ומביך זה היה מצחיק, מדינת ישראל מודל 2021 היא מעצמת הייטק וטכנולוגיה, מהמתקדמות והמובילות בין שאר מדינות העולם. אבל כשמסתכלים ובוחנים רואים שהשיטה נשארה חפיפניקית, כזו שממהרת לעשות בזול ובזלזול, ואת המחשבה על הליקויים היא משאירה לשלב הפקת הלקחים.

אתם בטח תשאלו "ככה זה כבר שנים, מה פתאום נזכרת להתלונן?" ובכן, אם תעקבו אחר דיוני ועדת החקירה לאסון מירון, תבינו היטב את טענותיי. אם בהתחלה התלבטתי במה תועיל ועדת החקירה, אט אט התברר לי כמה היא חשובה ולא רק בנוגע לאסון מירון. דיוני הוועדה (שאגב, ניתנים לצפייה בשידור חי ברשת) מהווים חלון הצצה חשוב, המאפשר לאזרחים להביט בהתנהלות המביכה של המדינה ומשרדיה, המשטרה ומפקדיה, ושאר הגופים הרלוונטיים. במקום "אסון מירון" אמרו מעתה "אסון החפיפניקיות הישראלית".

מייד לאחר האסון שר הבט"פ דאז חה"כ אמיר אוחנה כתב בחשבון הפייסבוק שלו "אני אחראי – אך אחריות אין פירושה אשמה". לדעתי כדאי לח"כ אוחנה לחזור בו מלקיחת האחריות, כי בינתיים הוא היחיד שעשה זאת. הוועדה התכנסה כבר ארבעה עשר ימים, ועשרות עדים העידו בפניה, אך לא נמצא אפילו אחד שנוטל אחריות או מודה בטעות.

ראש המועצה האזורית "מרום גליל", עמית סופר, אמר לוועדה שמבחינתו כל אזור קבר הרשב"י הוא "אקס טריטוריה" והוא לא מתערב במה שקורה שם. גם חברי "ועדת החמישה" ואנשי "המרכז הארצי לפיתוח המקומות הקדושים" טענו/התנערו כל אחד בתורו כי השטח בו התרחש האסון אינו תחת אחריותם. מהנדס הבטיחות שחתום על אישור האירוע טען לוועדה שבכלל לא בדק את הגשר בו אירע האסון, וכשראה תקלה אחרת במקום אמר לאיזשהו קצין משטרה לטפל בזה, והלך. רק מזכיר לכם שכל זה קורה במדינת ישראל המודרנית והנאורה...

רגע, אז המשטרה אחראית? אולי כן, אבל אם תשאלו את הקצין שעומד עכשיו בדוכן העדים הוא יתנער ויפנה אתכם לקצין שיעיד אחריו. כך מקצין לקצין הגיעה אתמול סגנית ממ"ז צפון, רפ"ק לירז אמנו, והועילה בטובה להסיר את האחריות מהמשטרה ולהשליך אותה על שר הפנים דאז חה"כ אריה דרעי שתסמכו עליו שידע איך להעביר אותה למישהו אחר. הכישלון יתום, כבר אמרנו?

הוועדה אמורה לפרסם בקרוב סיכום ביניים והמלצות לקראת תכנון ההילולה הקרובה, אבל דבר אחד כבר די ברור, השיטה חייבת להשתנות. אנחנו לא יכולים להתגאות בהייטק שלנו, כאשר אישורים לאירועים המוניים מקבלים חותמת דיגיטלית באופן אוטומטי. אנחנו לא יכולים לנופף ביכולות הצבאיות שלנו, כשמקבלי ההחלטות ונותני הפקודות לא עומדים מאחוריהן.

"נצח ישראל לא ישקר", נכון שאנחנו עם שדבק במסורת ולא נכחד לאורך כל השנים. אך גם השיטה ה"חפיפניקית" הישראלית לא משקרת ומוכיחה ש"מה שעושים מהר ובזול, גם הולך מהר אבל ביוקר". את השיטה הזו אנחנו חייבים להחליף, היא יקרה מידי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר