מעמד עוצמתי בירושלים

מבחן הענק של גור: האדמו"ר הפתיע והתערב בדיון ההלכתי

"גם ליטוואק יבש כמוני יכול להרגיש את התנודות שהולכות כעת בשמיים", התבטא הגרב"מ אזרחי בפני אברכי גור שציינו 20 שנה למהפכת התורה בחסידות • תיעוד וסיקור (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
האדמו"ר מגור, הערב (צילום: דוד ארזני)

מעמד רב רושם של כבוד התורה נערך הערב (שלישי) בבנייני האומה בירושלים, במעמד גדולי ישראל האדמו"ר מגור, חברי מועצת גדולי התורה של דגל התורה, ראש הישיבה הגרב"מ אזרחי ורבה של רמת אלחנן הגר"י זילברשטיין.

במסגרת המעמד, שנערך על רקע ציון 20 שנה למהפכת לימוד התורה בחסידות גור, במסגרתה שונתה שיטת הלימוד הגוראית מלימוד עיוני עם הספקים מעטים, ללימוד בקיאות המקיף את כל הש"ס ואף תחומי הלכה רבים, עמדו למבחן מאות מאברכי החסידות המשתייכים לקבוצות של מסלולי 'שלם בתורתו' ו'יוצא לתלמוד והוראה' היודעים את הש"ס כולו וחלקים גדולים בשולחן ערוך.

הבוחנים היו גדולי התורה הליטאים, ראש ישיבת עטרת ישראל ורבה של רמת אלחנן, ששאלו את האברכים לרוחבה ולאורכה של הש"ס כשהם מפגינים את בקיאותם בכל מכמני התלמוד וגדולי התורה מפליאים את התפעלותם מעומק ההבנה ועוצם הידיעות.

הגאון רבי ברוך מרדכי אזרחי ביקש מהנבחנים דוגמאות רבות לסיטואציות הלכתיות שונות, כאשר במשך שעתיים בקע קול התורה מהאולם.

בשלב מסויים הופתעו החסידים לראות את האדמו"ר מגור, שעקב כל העת אחר תשובותיהם של האברכים, מתערב בעצמו בדיון ההלכתי.

הגרב"מ אזרחי חתם את משאו בהתפעלות ואמר כי "גם ליטוואק יבש כמוני יכול להרגיש את התנודות שהולכות כעת בשמיים ממה שמתרחש כאן, מהידיעות העצומות בש"ס, בהלכה ובכל חלקי התורה".

יצויין כי בפתח המבחן נשא דברים בנו של האדמו"ר מגור, הרה"צ רבי שלמה צבי אלתר, ראש הכוללים דחסידי גור העומד בראשות ארגון "תורתו" המוביל את המיזמים התורניים בחסידות, ומי שעוד השתתפו הם בני וחתני האדמו"ר מגור, ראשי כוללים וראשי ישיבות, רבני קהילות, ונדיבי עם.

צפו בתיעוד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר