בהוראת בנט

יוקם מטה חדש למאבק בכניסת הווראינטים

בניסיןו לעצור את הגל הבא של התחלואה, יוקם בקרוב בהוראת בנט, גוף מטה חדש, שתפקידו יהיה לעבוד בשגרה למניעת כניסת וריאנטים עוקפי חיסון קורונה לישראל (קורונה)

(צילום: לע"מ)

בניסיןו לעצור את הגל הבא של התחלואה, יוקם בקרוב בהוראת בנט, גוף מטה חדש, שתפקידו יהיה לעבוד בשגרה למניעת כניסת וריאנטים עוקפי חיסון קורונה לישראל.

הרעיון עלה בדיון שכינס אתמול (שלישי), ראש הממשלה יחד עם בכירי מערכת הבריאות בנושא ההתמודדות והחשש לכניסת נגיף/וראינט חדש לישראל.

בדיון הוצגה עבודת מטה שבוצעה על ידי משרדי הביטחון והבריאות בהשתתפות כל הגורמים הרלוונטיים ובכללם רשות המעברים, רשות שדות התעופה ופרויקטור הקורונה בנמל התעופה בן גוריון אלוף במיל' רוני נומה.

נהלי העבודה המלאים של הגוף החדש עדיין לא הוצגו ולא הוחלט אם יהיה תחת משרד ראש הממשלה כחלק מהמל"ל או משרד הבריאות ומה שידוע כרגע שעוזר שר הביטחון, תת אלוף במיל' משה אדרי, ירכז את הקמת הגוף החדש.

הכוונה היא שהגוף החדש ינסה לאתר באופן ראשוני דיווחים על התפרצויות של וראינטים ונגיפים חדשים בעולם כמו גם מעקב אחר פרסומים מדעיים בנושא, ושימוש באמצעים לאיתור התפרצויות כאלה גם בישראל באמצעות חיישני ביוב ובאמצעות ריצוף גנטי של הבדיקות שנלקחות בנתב"ג.

ההנחה כרגע שלא באמת ניתן למנוע באופן מוחלט כניסה של וראינטים חדשים לישראל אך הרצון הוא לצמצם ככל האפשר את הנושא ולבלום התפרצויות כאלה באופן מהיר ככל האפשר באמצעות סגרים מקומיים וכדומה. לאור האתגרים והחשש, בנט הנחה שהגוף החדש יבצע תרגיל ראשון כבר בתוך חודש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר