מסעיר את השכונה

הנפטר הגיע בחלום לבנו: "תחזירו את הדולרים"

הלווה שילם פעמיים את החוב - ומחל במחילה גמורה, עד שהנפטר התגלה לבנו בחלום, וביקש ממנו להחזיר את הכסף לגיסו; הסיפור שמסעיר את אחת השכונות בירושלים (אקטואלי)

אילוסטרציה (צילום: פלאש 90, Orel Cohen)

סיפור מצמרר מסעיר בימים אלו את אחת השכונות החרדיות בירושלים; לפני מספר שנים נפטר איש ירושלמי מכובד, כשבאחד הלילות האחרונים הוא נגלה בחלום לבנו, ואומר לו: "קיבלתם מגיסי שלא כדין סכום של 3,000 דולר. הוא כבר החזיר את ההלוואה לפני כן ואני מקפיד על כך שתחזירו לו את הכסף בחזרה". הבן התעורר בבעתה, אך ידע מיד במה דברים אמורים.

עשרות שנים לפני כן השתתפו שני הגיסים בעסקה משותפת, כשאחד מהם נותר חייב סכום של כסף לגיסו. עברה תקופה, הגיס שילם את החוב, אולם שטר החוב נותר בידי המלווה. לאחר פטירתו של המלווה, מצאה האלמנה את שטר החוב והציגה אותו לאחיה. למרות שהאח זכר היטב שהוא כבר שילם את החוב, הוא העדיף לשלם את הסכום הזה ולשמח את ליבה של האלמנה. הוא שילם באהבה ובשמחה רבה, כשהוא מדגיש ואומר לאחותו: "קחי 3,000 דולר, וגם אם אני לא חייב לך את הסכום הזה אני נותן לך אותו במתנה גמורה".

וכך, לכאורה כל הצדדים היו מרוצים: האלמנה קיבלה את הכסף, והאח שמח לשמח את אחותו. אולם מישהו אחד לא היה מרוצה: המנוח שישב בישיבה של מעלה. הכסף שהגיע לאלמנתו שלא כדין הטריד את מנוחתו, ואילץ אותו לרדת לבנו ולבקש ממנו להחזיר את הכסף בחזרה.

כאמור, הסיפור הזה רץ בימים האחרונים באחת השכונות החרדיות כשאנשים מפקפקים באמינותו, אולם בשיחה שקיים כתב 'כיכר' עם אחד מבני המשפחה אישר הלה את הסיפור, ואמר שהוא הלך ושאל בעצמו את הרב שיכנזי והרב אמר שמצווה לפרסם את הסיפור הזה, ושבכוחו לחזק אנשים.

המסר שאותו מבקשים בני המשפחה לחדד בסיפור הזה הוא עד כמה חשוב להיזהר מגזל: למרות שהאח שילם את הכסף בשמחה, ושמח מאד שהכסף הגיע לאחותו, הרגיש הנפטר בכך שהכסף לא היה אמור להגיע לידי אשתו, והכסף הטריד את מנוחתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר