"מדינת ישראל פועלת בעניין"

ניסיון המעבר לאיראן: חלק מחברי כת 'לב טהור' - התפצלו

חלק מחברית כת 'לב טהור' - החוששים ממעבר הכת לאיראן, התפצלו ועברו למקום אחר בגואטמלה, כך נודע ל'כיכר'; במשרד החוץ מאשרים לראשונה כי הם פועלים בנושא הכת במגוון ערוצים (חדשות)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
משפחה שנבלמה בשדה התעופה, בדרך לאיראן (צילום: לפי סעיף 27א)

דרמה בכת 'לב טהור': שלושה אנשים, לפחות, עזבו את 'לב טהור' בגואטמלה, ועברו למקום אחר במדינה, וזאת מהחשש להיכנס לאיראן, כך נודע ל'כיכר השבת'.

אחד ממנהלי כת 'לב טהור' אמר היום ל'כיכר השבת': "אנחנו עוד נגיע לאיראן כי בגואטמלה רודפים אותנו".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', מרבית חברי הכת, המונה מאות אנשים ומשפחות עם ילדים קטנים, נודדים בימים אלו לעבר גבול איראן-כורדיסטאן, בניסיון לעבור לאיראן. בני משפחותיהם בישראל, פנו למשרד החוץ מחשש שהמדינה העוינת תחטוף אותם ותשתמש בהם כקלף מיקוח.

במשרד החוץ מאשרים לראשונה כי נעשית פעילות בעניין הכת, בתיאום עם מספר מדינות. "מדינת ישראל פועלת בעניין כת לב טהור במגוון ערוצים - מדיניים, משפטיים ואחרים, בתיאום עם מספר מדינות רלוונטיות נוספות", כך נמסר ממשרד החוץ ל'כיכר השבת'.

עוד נמסר כי "פעילות זו מתבצעת בכפוף למגבלות הנובעות מהעובדה שהכת מצויה מחוץ לישראל, על כל המשתמע מכך".

(צילום: לפי סעיף 27א)

לפי הדיווח ב-ynet, משרד החוץ פועל בשיתוף פעולה עם קנדה וארה"ב, בניסיון למנוע את ההגירה מגואטמלה לאיראן, מחשש לביטחונם של אותם חברי כת. בפני משרד החוץ ניצבת בעיה שגואטמלה לא יכולה מבחינה חוקית למנוע יציאה של אזרחים זרים למדינות אחרות.

גם משפחות בעלי אזרחות אמריקנית פנו בנושא לסטייט דיפרטמנט. בקשת המשפחות הייתה למנוע את יציאת חברי הכת מגואטמלה לאיראן וחסימת הדרך בפניהם. "הגעתם לגבול איראן-כורדיסטן עלולה לגרום למגה אירוע מדיני וביטחוני", צוטט אחד מהם טוען ב-Ynet. "עסקת שליט תראה כמו משחק ילדים ליד זה".

(צילום: לפי סעיף 27א)

כזכור, בשבוע שעבר, שתי משפחות מכת לב טהור בגואטמלה הגיעו לשדה התעופה במדינה, וניסו לצאת לאיראן. על פי הדיווחים, ראשי המשפחות סיפרו לאנשי הביטחון שבשדה כי הם רוצים לצאת מהמדינה כיוון שהם חשים נרדפים. המשפחות הסבירו שבעקבות מצוקתם הקשה במדינה הם מתכננים לבקש מקלט באיראן, אך אנשי הביטחון בשדה לא איפשרו את עלייתם למטוס.

  • תמונות אלו מופצות ברשתות החברתיות וניסיונותינו לאתר את בעל זכויות היוצרים לא צלחו. אם זהות הצלם ידועה לכם הודיעו לנו בדוא''ל desk@kikar.co.il. השימוש בתמונה נעשה בהתאם להוראות סעיף 27א לחוק זכות יוצרים, התשס''ח-2007

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר