במהלך עימות

מתנחל ריסס גז על שני חיילים; מצבם קל

קצין וחייל צה"ל נפצעו קל לאחר שמתנחל ירה עליהם גז פלפל סמוך ליישוב עדי עד. צה"ל העביר את הטיפול באירוע למשטרה. הרמטכ"ל: "התנהגות בלתי נסבלת" (ביטחוני)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום אילוסוטרציה: נאסר אשתייה, פלאש 90)

קצין וחייל צה"ל נפצעו הערב (רביעי) באורח קל כתוצאה מגז פלפל שהותז לעברם על ידי מתנחל סמוך ליישוב עדי-עד שבמרחב החטיבה המרחבית "בנימין", במסגרת עימות בינם לבין פלסטיני מהכפר אל-מועייר. על פי הודעת דובר צה"ל, השניים קיבלו טיפול רפואי בנקודה.

התקרית אירעה לאחר שנציגי מנהלת התיאום והקישור (מת"ק) רמאללה ובינהם הקצין והחייל, הוקפצו למקום בעקבות דיווח על פשיעה לאומנית במרחב, ובגלל היות המתנחל אזרח ישראל מן הסתם, הטיפול יועבר למשטרה.

האירוע החל אחר הצהריים, אז דיווח פלסטיני מהכפר אל-מועייר על חשד לפשע שנאה שהתרחש אצלו בחלקה. למקום הגיע קצין מהמנהל האזרחי יחד עם חייל. השניים שוחחו עם הפלסטיני ובשלב מסוים הגיעו כ-20 מתנחלים מאחד היישובים הסמוכים וקראו לקצין להרחיק את הפלסטיני. במקום התפתח עימות, שבמהלכו הותקפו שני חיילי המנהל האזרחי בגז מדמיע.

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר: "אני מגנה בכל תוקף את אירועי העבריינות והאלימות החוזרים נגד חיילי צה"ל וכוחות הביטחון על ידי אזרחים ישראלים באזור יהודה ושומרון. עבריינות נגד חיילי צה"ל מצד אזרחים היא בלתי נסבלת ומחייבת מיצוי דין מהיר ומחמיר. אני מגבה את פעולתם החשובה של החיילים לשמירה על הביטחון".

מתנועת 'שלום עכשיו' נמסר: "בחסות העלמת העין הממשלתית הטרור המתנחלי ממשיך להרים ראש. כששותקים על אלימות כלפי פלסטינים ופעילי שמאל, מתעוררים עם תקיפות חיילים. ממשלת ישראל חייבת לשים סוף לאלימות המתנחלים שהפכה כבר לעניין שבשגרה ולפעול למיצוי הדין עם הפורעים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר