פרטים חדשים מכלא גלבוע

שני נמלטים ביקשו מקלט מהרש"פ - וסורבו

שני האסירים שהצליחו לחצות לג'נין הגיעו לראש הממשלה הפלסטיני וביקשו את עזרתו, אך הוא דחה אותם • שני אסירים אחרים יכולים היו לפגוע בחיילים כשהסתתרו לצידם (ביטחון)

שאול כהנא | כיכר השבת |
בית הכלא גלבוע (צילום: פלאש 90)

שניים מהאסירים שנמלטו מכלא גלבוע פנו, באמצעות סייען, לראש הממשלה הפלסטיני, מוחמד אשתייה, בבקשה לקבל ממנו מקלט, אך האחרון, שידע מה ההשלכות המדיניות, סירב: "זה נושא לא פשוט. אנחנו לא רוצים סיבוכים ומוות". כך פורסם ב'חדשות כאן'.

מחקירת ששת המחבלים, שנתפסו לפני כמה שבועות, עולה כי שניים מהם, כולל מתכנן הבריחה, הסתתרו סמוך לבסיס צבאי בצפון במשך כמעט יום שלם ויכולים היו להפוך את המחדל לאסון: "העמדה שלנו הייתה במרחק חמישה מטרים מגדר הבסיס. ראינו חיילים הולכים לידנו, אבל הם לא הבחינו בנו. אם היו רוצים - היו יכולים לפגוע בלפחות אחד מהם".

כזכור, שניים מששת המחבלים הצליחו לחצות את הגבול אל הרשות הפלסטינית, ונתפסו לבסוף בג'נין. אחד מהם סיפר כי בתקשורת הישראלית סיקור אירוע הבריחה הפך למוגזם: "הכתבים דיווחו על דברים שאנחנו מתכננים לעשות בזמן שבכלל לא תכננו לעשות אותם. למשל, אמרו שאנחנו רוצים לחצות לירדן כשבפועל רצינו מעצר הגנתי ברשות הפלסטינית".

"בחודש יולי, חודשיים לפני הבריחה, היה חיפוש באגף", סיפר אסיר אחר. "סוהר הבחין בשבר בבלטה בתא שלנו, במקום שהיה בעצם הכניסה למנהרה. זה נראה היה שנחשפנו. הסוהר קרא לקצין והצביע על השבר, אבל הקצין ענה שזה רגיל, ושזה ככה בתאים רבים בכלא".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר