חודש וחצי אחרי התקרית

המחבל שהרג את לוחם מג"ב שוחרר בעזה

איש הג'יהאד שירה מטווח אפס בבראל חדריה שמואלי שוחרר ממעצר חמאס, אך שומר על פרופיל נמוך מחשש שיחוסל • הערכה בחמאס: "נכנס לרשימה השחורה של צה"ל" (ביטחוני)

ב. ניסני | כיכר השבת |
תיעוד הירי שהופץ ברשתות החברתיות (צילום: מתוך הטוויטר)

כחודש וחצי לאחר שלוחם מג"ב, סמ"ר בראל חדריה שמואלי ז"ל, נהרג מירי של פלסטיני חמוש באקדח מטווח אפס בגבול הרצועה, הבוקר (חמישי) פורסם ב'ידיעות אחרונות' כי המחבל שביצע את הירי, שמתברר כי הינו פעיל בזרוע הצבאית של הג'יהאד האסלאמי, שוחרר ממעצר חמאס לאחרונה, לאחר שהדי התקרית נשכחו יחסית בישראל.

בשבועות שחלפו מאז האירוע הוטל ברצועת עזה איפול מוחלט על זהות המחבל, מחשש שיחוסל על ידי ישראל. בתיעוד תקרית הירי מהרצועה טושטשו פניו כדי להקשות על המודיעין הישראלי להגיע אליו. לדברי גורמים פלסטיניים שהובאו ב'ידיעות אחרונות', המחבל נמלט לאחר הירי מאזור העימותים במהירות, ואז נלקח על ידי מנגנוני הביטחון של חמאס והושם במעצר הגנתי באחד ממתקניהם ברצועה.

בחמאס ידעו שישראל צפויה להגיב צבאית על התקרית וחששו שהמחבל יהיה אחד היעדים לפגיעה, בעיקר בשל הזעם הציבורי הגדול, אך עכשיו הוחלט לשחררו. לפי העדויות, מאז ששוחרר ממעיט המחבל את תנועותיו שיחוסל.

במנגנוני הביטחון של חמאס פועלים מתוך הנחה שזהותו של המחבל כבר ידועה לישראל וכי הוא הוכנס לרשימה השחורה של יעדים לחיסול. לפי אותה הנחה, במקרה של סבב לחימה נוסף בעזה, צה"ל ינסה לחסל את המחבל אם תהיה היתכנות מבצעית ומודיעינית לכך, ולכן סביר שבימי מתיחות צבאית הוא יירד למחתרת.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר