'המבדיל' | צפו

המסע מברזיל והבת שנהרגה • מוטי זוננפלד בריאיון

הפילנתרופ מוטי זוננפלד, מספר על המסע מישראל לברזיל, על העסק למכירת מטוסים שפרח, ועל בתו דניאלי שנהרגה בתאונה טראגית ועשרות העמותות שהוקמו • צפו (המבדיל)

זוננפלד ושטוב (צילום: דודי פלוג • מפיק: איציק אוחנה)

השבוע מתארח בתכנית "המבדיל", אצל האמן והיוצר זלמן שטוב, הפילנתרופ מוטי זוננפלד, כדי לספר על המסע מארץ ישראל לברזיל, על העסק למכירת מטוסים שפרח, ועל בתו דניאלי שנהרגה בתאונה טראגית ועשרות העמותות שהוקמו כתוצאה מכך.

זוננפלד, נינו של ר' חיים זוננפלד - רבה המיתולוגי של ירושלים נולד בברזיל לאחר שמשפחתו עברה לשם בזמן קום המדינה, כיוון שאביו היה חייל אצ"ל ובכך נמנעה ממנו העבודה בארץ.

כילד צעיר הוא בא ללמוד בארץ ביישוב, ולאחר מכן מלהטט בין ישיבות שונות, נוגע פה ונוגע שם, מנסה ללמוד ממי שאפשר. בהמשך לצורך לימודים אקדמיים זוננפלד יורד לארצות הברית ומתמחה בהנדסה.

יום אחד במבחן הוא שומע שני חבר'ה מדברים, דבר יוצא דופן באוניברסיטה שלמד, מאחר וקוד הכבוד לא מאפשר העתקות. כשהם מדברים בהפסקה שהי החבר'ה מספרים לו על כך שהם עובדים קשה כדי לממן את הלימודים, כאשר זוננפלד בעצמו מקבל מלגה. השלשה יחד עם אדם נוסף מחליטים לפתוח חברה שתמכור מטוסים.

כשקונים מהחברות הגדולות בעולם אולי לא צריך לבדוק כמו שעושים כשקונים רכב מאדם ביד 2, אבל צריך לבדוק שהמטוס יענה על כל הדרישות שהקונה של החברה דורש.

במשך שנים ארוכות נמכרו עשרות רבות של מטוסים, עד שלפני 6 שנים בתו של זוננפלד, דניאלי, נהרגת בתאונת דרכים, ומשם הוא מפנה אט אט את משאביו לכיוון של החסד והעמותות השונות שהקים.

כבר קודם, זוננפלד הוא אחד הנדבנים הגדולים בעולם התורה, אך כעת הוא מתמקד במנעד רחב של פעילויות, מניצולי שואה, רפואה, חינוך ועוד.

בתכנית האירוח "המבדיל" מתארחים מידי שבוע, יוצרים, אמנים, אנשי תרבות ודמויות שונות מרחבי העולם, שידברו על נקודות אור שונות שפגשו במהלך חייהם. את התכנית מגיש האמן והיוצר זלמן שטוב, בהקדמה של הבדלה בסגנון קרליבך, וברעיון קצר מתוך הפרשה. שבוע טוב וקיץ בריא.

צפו בריאיון המרתק

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר