מתיחות בממשלה

"לפיד פעל בחוסר תיאום עם בנט והטעה את האמריקנים"

שר החוץ מסר למזכיר המדינה התחייבות מוקדמת, שלפיה יהיה אפשר להוציא לפועל את הקמת הקונסוליה לפלשתינים בירושלים, בניגוד לעמדת בנט. כך טוען גורם מדיני (אקטואליה)

יוני גבאי | כיכר השבת |
לפיד ושר החוץ של ארה"ב (צילום: שלומי אמסלם, לע"מ)

שר החוץ מסר למזכיר המדינה אנתוני בלינקן התחייבות מוקדמת, שלפיה יהיה אפשר להוציא לפועל את הקמת הקונסוליה לפלשתינים בירושלים, בניגוד לעמדת בנט. כך טוען גורם מדיני המעורה ביחסים עם וושינגטון.

על פי הדיווח ב'ישראל היום', שר החוץ לפיד מסר לעמיתו האמריקני התחייבות מוקדמת שלפיה יהיה אפשר להוציא לפועל את המהלך. לדברי הגורם, את ההבטחה מסר לפיד באחת משיחות הטלפון הראשונות בין השניים, זמן קצר לאחר כינון הממשלה.

בשיחה ציין לפיד כי בשל המבנה הפוליטי הרגיש של הממשלה, מוטב לפתוח את הקונסוליה רק לאחר העברת תקציב המדינה בכנסת, שכן אז יציבות הממשלה תובטח. בלינקן קיבל את עמדת לפיד, קידם את הליך פתיחת הקונסוליה במחלקת המדינה אך הסכים להמתין עד לאישור התקציב בכנסת.

לדברי הגורם המדיני: "אחת הסיבות שבלינקן הודיע בשבוע שעבר על כוונתו לפתוח את הקונסוליה דווקא כשלפיד לצידו וכאשר הוא יודע שישראל מתנגדת, היתה שלפיד הטעה אותו".

שר החוץ לפיד טוען כי הדברים אינם נכונים וכי הוא מתנגד לפתיחת הקונסוליה לאורך כל הדרך. לפיד גם מכחיש את הידיעה שלפיה במקרה שלא יושגו הסכמות בין הצדדים, האמריקנים יפתחו את הקונסוליה באופן חד־צדדי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר