הקוזק הנגזל

איווט מתבכיין על 'הסתה' // ישי כהן

שר האוצר אביגדור ליברמן מתלונן על ההסתה נגדו בתקשורת החרדית. כן, זו לא בדיחה, המסית הגדול של הפוליטיקה הישראלית בניחוח אנטישמי מחריד, מתבכיין על הסתה (דעות)

ישי כהן | כיכר השבת |
אביגדור ליברמן וישי כהן (צילום: יוסי אלוני / פלאש 90; כיכר השבת)

שר האוצר, אביגדור ליברמן, מתלונן על ההסתה נגדו בתקשורת החרדית. כן, זו לא בדיחה, אנחנו לא ערב חג הפורים, ליברמן מתלונן על "הסתה" נגדו. קראתם נכון.

אביגדור ליברמן הפך בשנתיים האחרונות לגדול הפוליטיקאים המסתים במדינת ישראל, ייתכן שהוא שבר שיאים מאז קום המדינה. הפך את המגזר החרדי לשודד הקופה הציבורית, מפיץ מחלות, הזהיר מפני "התפשטות החרדים", המליץ לזרוק אותנו למזבלה על מריצה, ועוד ועוד. מלבד הטענה שאנחנו, החרדים, לא מתקלחים ויש לנו אף ארוך - איווט אמר עלינו הכל.

הפוליטיקאי שקרא לשלוח את הציבור החרדי על מריצות למזבלה, ורק בשבוע שעבר סירב להתנצל כשנתנה לו ההזדמנות בוועדת הכספים - מתבכיין כעת על "הסתה נגדו".

אמת. לא בכל מתקפה על החרדים צריכים להזכיר את השואה. ייתכן שלעולם לא. אנחנו לא נמצאים ערב הכחדת הציבור החרדי, גם אם יש גזירות כלכליות ורוחניות. שואה זה לא, גם לא מתקרב. אבל קשה שלא להסכים עם אלו הטוענים שההתבטאויות של ליברמן מזכירות את התעמולה הנאצית ערב השואה.

ליברמן מזהיר מהתפשטות החרדים

זה אותו ליברמן שהשווה בין הציבור החרדי, לומדי התורה הקדושה בישיבות, לרוצחי ארגון הטרור חמאס ברצועת עזה. אפרופו מחבלי חמאס, ליברמן שהבטיח לחסל בתוך 48 שעות את מנהיג חמאס - מאפשר כעת את העברת הכספים לרצועת עזה. "מילה זו מילה", הוא הבטיח.

אם ההתבטאויות של ליברמן היו נאמרות כנגד היהודים באירופה - מזמן הוא היה הופך לגדול האנטישמים של השנים האחרונות. אם ליברמן היה פוליטיקאי באחת ממדינות אירופה, והיה מתבטא כמו שהוא מתבטא, כולם היו נגדו, כולם ללא יוצא מן הכלל.

החרדים טוענים, ובצדק, שדבריו של ליברמן כנגד המגזר - הם אנטישמיות לכל דבר. הפרשנים בכלי התקשורת האחרים יטענו שזה "כמעט" אנטישמיות או יסתפקו ב"הסתה". גם משהו. כך לדוגמא כתב בעבר העיתונאי ברק רביד: "ההסתה של ליברמן נגד החרדים הגיעה היום לשיא חדש. על סף האנטישמיות. מזעזע".

כך שהתלונות של ליברמן על "הסתה" נגדו מזכירות את הקוזק הנגזל. האיש שהוא ומפלגתו פרסמו נגד הציבור החרדי טקסטים שאכן מזכירים את התעמולה הנאצית כנגד יהודים, לא יכול להתבכיין על "הסתה".

ואנחנו, הציבור החרדי, צריכים לזכור ולא לשכוח. נפתלי בנט הוא האיש שבחר להקים ממשלה עם איווט ליברמן, למנות אותו לראש הממשלה הכלכלי, וכדי לרצות אותו להפוך גם הוא לאנטי חרדי ולקרוא ל"צמצם את כוחם הפוליטי של החרדים". בכך, בנט הופך שותף לפשע האנטישמי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר