אחרי המופע הנדיר

בתו של דרעי לזמרת החילונית: "ריסקתם אותנו לרסיסים"

בירושלים התקיים ערב ושירה ראשון מסוגו לנשים. 'כיכר' עם המכתב ששיגרה בתו של אריה דרעי לזמרת מירי מסיקה. "ישבנו חילוניות גמורות ליד חרדיות מהכי מיינסטרים" (אנשים)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
המופע בסוף השבוע, בירושלים (צילום: חני אדרי)

מאות נשים חרדיות, דתיות וחילוניות, השתתפו בסוף השבוע האחרון ‏בערב חיזוק ושירה לרגל יום פטירתה של רחל אימנו, שנערך בבריכת הסולטן בירושלים.

מדובר במופע בשם 'שירת הים' של הזמרת המפורסמת מירי מסיקה שאירחה את הרבנית ימימה מזרחי ואת הזמרות דין דין אביב, אתי אנקרי, קרן פלס ודיקלה.

שעות ספורות לאחר המופע, מרגלית דרעי, בתו של יו"ר ש"ס ח"כ אריה דרעי, שיגרה הודעה מרגשת במיוחד לזמרת מירי מסיקה ושיתפה על תחושת החיזוק והאחדות שיצר המופע המדובר בקרב נשים רבות.

"הי מירי, את לא מכירה אותי", פתחה דרעי. "קוראים לי מרגלית דרעי, אני הבת של אריה דרעי... כנראה שעליו שמעת. אני חייבת לומר לך מהלב שלי, אתמול הייתי בהופעה שלך. כל ההופעה היו לי צמרמורות, היה שם ערב כל כך עוצמתי ומרגש. מאחד ומחבר. אני מרגישה שאני חברה שלך כבר שנים".

בהמשך דבריה כתבה דרעי על החיזוק שהמופע יצר בקרב נשים שאינן שומרות תורה ומצוות: "ישבנו ליד חילוניות גמורות וליד חרדיות הכי מיינסטרים וכולם שם כל כך היו יחד בכזו אהבה. לצדי ישבה חילונית גמורה וכל כל התרגשתי לשים עליה יד ולברך אותה: 'יברך השם וישמרך...' זה היה כ"כ מיוחד!!!".

"החיבור עם הרבנית ימימה הוא מושלם. הוא מה שנתן לחרדיות את האישור לבוא", הוסיפה דרעי, "כשאת ואתי שרתן: 'צמאה לך נפשי', ריסקתם אותנו לרסיסים. לדעתי אלוקים כיבה לרבנית ימימה את המקרופון בסוף המופע כי אמר לה אני לא צריך שתגידי דברי תורה כדי לקדש את הערב הזה, הערב הזה כל כולו קודש להשם. רק לראות את כל הבנות שלי ככה ביחד ואין צורך בשום דבר תורה".

לסיום כתבה: "אז תודה לך, תמשיכי לעשות לנו כאלה דברים. אגב אני עובדת בארגון 'קשר יהודי' שעושה חברותות בין חילונים לחרדים. פעם בשבוע הן יושבות יחד ולומדות יחד משהו. אז אני כל כך שמחתי לראות את החיבור הזה ספונטני ככה אתמול מקרוב. ריגשת אותי ממש תודה אהובה".

הזמרת מירי מסיקה הגיבה לדרעי: "תודה לך מרגלית יקרה, מעל לכל הנשים הנפלאות שמלאו את בריכת הסולטן, מעל לכל העקרונות והאמונות השונות ריחף העיקרון הגדול מכולם: "ואהבת לרעתך כמוך", תודה על הזכות להיות חלק מהפגנת האהבה האדירה הזאת. אחוות נשים כמו שלא חוויתי מעולם. שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר