בצל אסון מירון

איך עברה השנה ההילולה בקבר רחל • ראיון

מנהל מערך האבטחה ומנהל אתר קבר רחל, מסבירים בריאיון ל'כיכר השבת', על ההיערכות השנה בהילולת רחל אמנו, בצל האסון הנורא במירון; "מקדם בטיחות ברמה גבוהה". צפו (ארץ)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
פיירמן ודרקסלר בריאיון ל'כיכר' (צילום: כיכר השבת)

העלייה לקברה של רחל אמנו: אביגדור דרקסלר מנהל מערך האבטחה במקומות הקודשים ושחר פיירמן מנהל אתר קבר רחל, מספרים בראיון מיוחד ל'כיכר השבת', ממתחם הקבר, על ההיערכות המיוחדת השנה, לאור האסון הנורא בהר מירון.

לדברי שחר פיירמן: "ברוך השם הצלחנו להכניס את עשרות אלפי האנשים שהגיעו, אתמול בלילה היה עומס מבקרים וחלק מהאנשים לא הצליחו להגיע למתחם הקבר בגלל מגבלות הקורונה - התאכזבו ונאלצו לחזור הביתה. אני מסכם את האירוע הזה בהצלחה גדולה, יש לנו 2 מגבלות עיקריות - קורונה ובטיחות שבתקופה האחרונה עלה לדרגות יותר גבוהות".

בצל אסון מירון בל"ג בעומר האחרון, השנה היתה היערכות מיוחדת מבחינת בטיחות?

שחר פיירמן: "כל מה שאתה מעלה על דעתך מבחינת מקדם בטיחות ברמה גבוה יותר לקחו כאן, על מנת שלא יהיה שום ספק של סכנה או משהו שיכול לגרום למישהו להיפגע".

קבר רחל זה מקום מאוד נפיץ מבחינה ביטחונית איך נערכתם השנה?

אביגדור דרקסלר: "בגלל המיקום הנפיץ של הקבר והגדול של המתחם, נערכנו לקבל את כל הקהל באצטדיון טדי ששם הקהל חיכה והגיע בשאטלים למתחם הקבר, הציבור נשמע להוראות. הפקנו לקחים מ'אסון מירון' למען שלום הציבור".

כמה אנשים הגיעו עד עכשיו לקבר רחל?

שחר פיירמן: "כארבעים אלף איש, לעומת לפני כשנתיים שאז היה כפול, מודים להשם כל זה, לא היה אירועים חרגים כלל. לקראת חצות נסיר את המחסומים אך נשאיר תגבורת של אבטחה והציבור הרחב יוכל להגיע עצמאית עד מתחם הקבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר