תשתיות טרור מטרידות בצפון

בנט יפגש עם פוטין: ינסה לבלום את התבססות אירן בסוריה

אחרי הפרסומים הזרים על התנקשות ישראלית באיש הקשר של אירן בסוריה, נושא הגרעין והתבססות כוחות המשטר האירני בגבול סוריה בצפון יעמוד בלב פגישת ראש הממשלה עם הנשיא פוטין (בעולם)

יוני גבאי | כיכר השבת |
בנט ופוטין. ברקע: תקיפה ישראלית בסוריה (צילום: Shutterstock Yonatan Sindel/Flash90. רקע: רשתות חברתיות, ארכיון)

ראש הממשלה נפתלי בנט צפוי להיפגש בסוף השבוע במוסקבה בירת רוסיה עם הנשיא ולדימיר פוטין לפגישה אישית, במהלכה יבקש ממנו לשמר את חופש הפעולה של ישראל באזור הגבול הצפוני בסוריה ולהרחיק ממנו את הכוחות האיראנים. עוד יתמקד בבנט בפגישה בנושא הגרעין האיראני.

זוהי פגישתו הראשונה של בנט כראש ממשלה עם הנשיא הרוסי, ולצד הרצון בביסוס הקשרים האישיים עם פוטין יתמקד בנט בניסיונות האיראנים להתבסס בסוריה ולהקים במקום תשתית טרור.

לפגישה יצטרף השר זאב אלקין מתקווה חדשה, שישמש כמתורגמן. אלקין, כזכור, נהג להשתתף בפגישות שערך קודמו של בנט בתפקיד, בנימין נתניהו, עם הנשיא פוטין, וככזה הוא בקי בנבכי הקשר בין המדינות וההסכמות השונות.

כבר כשבוע שנים שבסוריה ישנה נוכחות רוסית משמעותית, מה שהופך את רוסיה למעין שכנה של ישראל בצפון. לפי ניתוח של לילך שובך ב'ישראל היום', אין זה סוד כי לרוסיה ולאיראן אין זהות אינטרסים בסוריה, ולהפך השתיים מתחרות ביניהן על משאבים ועל שליטה במדינה, וישראל מנסה לנצל זאת בשנים האחרונות וליצור זהות אינטרסים עם רוסיה.

נושא נוסף שיעלה בפגישה עם פוטין הוא הגרעין האיראני, שלפי הדיווחים הדיונים עם הסכמי הגרעין יתחדשו. עם כניסת הנשיא ביידן לבית הלבן שוחררו כמה מהסנקציות על איראן, ולאור העובדה שהיא אינה מחויבת להסכם הגרעין - החלה להעשיר אורניום בכמות גבוהה יותר.

כזכור, לפי פרסומים זרים של הטלוויזיה הרשמית בסוריה תקף חיל האוויר הישראלי בסוף השבוע יעדי טרור איראנים בעיר תדמור שבמחוז חומס בסוריה. על פי הדיווח, חייל סורי נהרג ושלושה אחרים נפצעו. בישראל לא התייחסו לדיווחים.

הייתה זו תקיפה שנייה בתוך שבוע המיוחסת לישראל. לפני כשבוע וחצי דווח כי שני אנשי מיליציות שיעיות הכפופות לאיראן נהרגו בתקיפה בסוריה, בהתקפה שיוחסה בכלי התקשורת הערביים לישראל. ההתקפה כוונה נגד מחסן של מל"טים איראני, השוכן בסוריה - בשדה התעופה הצבאי T-4 שבמחוז חומס, כך דיווח ארגון האופוזיציה "מרכז המעקב הסורי אחר זכויות אדם", היושב בלונדון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר