נשים וילדים • צפו

אגד עוצרת את קווי האוטובוסים שמגיעים לכותל

לאחר שהותקפו באבנים, ב'אגד' החליטו לקצר את הקווים לכותל המערבי - עוצרים במרחק ומטריחים את הנוסעים. "זו דרך ארוכה ללכת, למה לא מאבטחים את האוטובוס" (חרדים)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג)

בעקבות תקיפות קווי האוטובוסים שעוברים באיזור שער שכם בירושלים, החליטו בחברת 'אגד' לעצור את הקווים 1 ו-3, הקווים שמובילים אל הכותל המערבי.

בתיעוד שנחשף ב'כיכר השבת' נראה אוטובוס קו 1 שבמקום להמשיך בסולטן סולימאן ישר עושה סיבוב בכיכר ופונה אל הכותל מצדו השני. בתיעוד אחר נראה הנהג מסביר כי העצירה במרחק היא מכיוון שבאמצע הדרך החלופית הכביש הופך לחד-סיטרי ושוטר שאמור לאפשר את הכניסה לא ממוקם במקום.

(חיים גולדברג)

אחד הנוסעים מתאר ל'כיכר השבת' "יש פה נשים וילדים שצריכים ללכת עכשיו דרך ארוכה ברגל בגלל שאין כאן שוטר שיאפשר את המעבר, במקום לאבטח את האוטובוסים בסולטן סולימאן אנחנו צריכים ללכת דרך ארוכה".

(חיים גולדברג)

קיצור הדרך נעשה על רקע המהומות באיזור שער שכם בתקופה האחרונה, הערב המשטרה עצרה חשוד בעיר העתיקה שיידה אבנים על אוטובוס אגד שחלף במקום.

הפרות סדר בשער שכם הערב (חיים גולדברג)
הפרות סדר בשער שכם הערב (חיים גולדברג)

דובר אגד רון רטנר מסר: "בשבועות האחרונים אוטובוסים של חברת אגד נמצאים תחת מתקפה אלימה של השלכות אבנים באזור שער שכם. בשל העובדה כי מדובר בסכנת נפשות שעלולה לעלות בפגיעה בנוסעים, הוחלט, באותם מקרים של מתקפות אלימות, להוריד את הנוסעים לפני תחנת הכותל כדי לדאוג לשלומם".

"חשוב לציין", הוא מוסיף "כי בהגדרה ובאופן קבוע האוטובוסים של החברה מגיעים אל תחנות הכותל כרגיל , למעט באותם אירועים אלימים שציינתי. אנו מצפים ממשטרת ישראל שתסייע בשמירת בטחון נוסעי האוטובוסים ותאפשר את המשך הגעת המבקרים לאתר הכותל בצורה בטוחה".

ממשטרת ישראל נמסר: "טענת החברה חסרת כל אחיזה במציאות, שכן המשטרה לא נתנה כל הוראה כאמור. מצר לנו על כך שהחברה מנסה להעביר את האחריות להחלטותיה ומעשיה, שנעשו שלא על דעתנו ובוודאי שלא בהוראת גורם משטרתי מוסמך כלשהו. נמשיך לפעול בנחישות לשמירה על הסדר הציבורי באזור למען שלומם ובטחונם של משתמשי הדרך באשר הם".

האוטובוס פונה משער שכם (חיים גולדברג)
(חיים גולדברג)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר