עוצמה של 5.8

הרגשתם את רעידת האדמה? אלו הפרטים

בירושלים ובאזורים נוספים ברחבי הארץ, אזרחים דיווחו כי הרגישו רעידת אדמה בביתם. ככל הנראה מוקד רעידת האדמה הוא כ-300 ק"מ מזרחית לעיר הירקליון ביוון (חדשות, בארץ)

אילוסטרציה (צילום: שאטרסטוק)

על פי דיווחים שהגיעו מרחבי המזרח התיכון, לפני שעה קלה (שלישי) החלה רעידת אדמה שמקורה ככל הנראה מהעיר הירקליון שביוון.

על פי המכון הסיסמולוגי של הים התיכון, עוצמת הרעידה הייתה 5.9, והמוקד היה בעומק 60 ק"מ. הרעש התרחש 298 קילומטרים מזרחית להרקליון שביוון, והורגשה היטב במצרים, קפריסין וישראל.

תושבים בישראל דיווחו כי הרגישו ממש את רעידת אדמה, בעיקר בערים: ירושלים (לא בכל השכונות) חיפה, רכסים, רחובות, בת ים, באר שבע, גבעתיים, ונס ציונה.

לעת עתה, לא דווח על נזקים בישראל, על אף שבחלקים מסוימים מהמדינה, הרעידה שהורגשה הייתה בעוצמה של 5.8.

רעידת אדמה בטורקיה (ארכיון)

מוטי, תושב ירושלים סיפר ל'כיכר השבת': "ישבתי בבית ברמות ולפתע הרגשתי את הכל רועד ממש", לעומת זאת תושבים בגבעת שאול ובגאולה, דיווחו כי לא הרגישו את רעידת האדמה.

בעקבות רעידת אדמה שהורגשה ישראל - פיקוד העורף מרענן את ההנחיות:

• השוהים במבנה - אם ניתן, יש לצאת לשטח פתוח. אם לא ניתן לצאת מהמבנה, יש להיכנס לממ"ד ולהשאיר את הדלת והחלונות פתוחים, או לצאת לחדר המדרגות ולהמשיך לרדת אל היציאה מהמבנה. רק אם לא ניתן לפעול כך, יש לתפוס מחסה תחת רהיט כבד.
• השוהים בחוץ - יש להישאר בחוץ ולהתרחק ממבנים, גשרים ועמודי חשמל.
• השוהים בחוף הים - יש לעזוב את החוף מחשש לצונאמי.
• הנוסעים ברכב - יש לעצור את הרכב, לדומם מנוע ולהישאר ברכב. אין לעצור בקרבת גשרים ומחלפים.

כזכור, לפני כחמישה חודשים, הורגשה רעידת אדמה בעוצמה 4.2 בסולם ריכטר בדרום הארץ. על פי המכון הגיאולוגי הישראלי, מוקד הרעש היה 64 קילומטרים מצפון-מזרח לאילת. לא ידוע על נפגעים או על נזק.

רעידת האדמה האחרונה הייתה לפני כחצי שנה, בעוצמה 3.8 בסולם ריכטר, במרחק של 19 ק"מ צפון-מזרחית לאילת. המכון הגאולוגי מסר אז כי מוקד הרעש היה באזור גבול ירדן וסעודיה, במרחק של 11 ק"מ מעקבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר