מים חיים

זה מדעי: מי ברז מרפאים קורונה ומחלות. הנה שש סיבות לכך!

מאות מחקרים מוכיחים: מים יכולים להיות תרופת פלא למגוון מחלות ומיחושים • איך בדיוק זה עובד, כמה אחוזי הצלחה ומה צריך לעשות בשביל שזה יפעל? • ההיסטוריה של הפלצבו ותרופות הקסם (מגזין)

משה מנס | כיכר השבת |
מים. תרופת פלא (צילום: שאטרסטוק)

חבר שלי, סבל מכאבי בטן במהלך התקופה בה היה חולה קורונה. הוא ביקש ממני עזרה בהשגת טיפות פלא קיקיוניות - שלדברי המפרסמים פותרים כל בעיה קיימת. לא יכולתי להשיג לו את אותן הטיפות, אבל אמרתי לו שיש לי תכשיר דומה, ונתתי לו בקבוקון של המוצר 'H2O לשתות ולחיות!'.

על פתק שצורף לבקבוקון נכתב: "יש לקחת 4 טיפות בבוקר ו-4 טיפות בערב". בהסברים ליעילות הטיפות נכתב: "מחקרים רבים שנעשו מגלים כי H2O חיוני לתפקוד מערכת העצבים המרכזית, מערכת הדם ומערכת הנשימה. ה-H2O ידוע בשמו המדעי - HOAX ואשר הכרחי לפעילות תאים תקינה. לאחוזו בגוף יש משמעות ישירה למשקל גוף, לחילוף חומרים תקין, לפעילות מעיים תקינה, ולעוצמתו הפיזית של הגוף".

אחרי יומיים הוא התקשר ואמר שאכן הטיפות עזרו לו בצורה מדהימה.

"תוך 20 דקות מהרגע שלקחתי הרגשתי הקלה בכאבים", הוא סיפר וביקש אם אני יכול להשיג את הטיפות לבת שלו. "אני יכול", השבתי, "אבל גם היא יכולה למלא בעצמה כוס מים מהברז".

"מה???", הוא התפלא.

"כן", עניתי, "זה מים פשוטים מהברז שהכנסתי לבקבוקון. רק הדבקתי עליו תווית שהכנתי לבד".

הוא התעקש שזה לא הגיוני ושהוא הרגיש על עצמו שהתרופה עובדת. לדבריו, היא אפילו עשתה לו תופעות לוואי.

"אכן", הסברתי, "המים באמת יכולים לעזור", כשהסיבה העיקרית לכך היא "פלצבו" או בעברית אֵינְבּוֹ.

הפלצבו היא התרופה הכי עתיקה בעולם והיא הכי שימושית לאורך ההיסטוריה. כיום אנחנו יודעים כי כל מיני תרופות וטיפולים שהיו מקובלים מאות שנים בימי הביניים ובעת העתיקה עבדו בעיקר בשל אפקט הפלצבו. ואל תזלזלו, מחקרים רבים שנעשו בנושא מלמדים כי זה יעיל בכ-30 אחוז!

(צילום: שאטרסטוק)

זו גם הסיבה לכך שרפואה משלימה, וטיפות פלא, קסם ואליל למיניהם עובדות גם כאשר אין להם שום השפעה פיזיולוגית על הגוף. זה פועל בגלולות וטיפות אך גם בזריקות, ניתוחים, אמצעי הדמיה ועוד. ככל שהתרופה יקרה, נדירה ומשכנעת יותר, כך היא יעילה יותר. אגב, האפקט מתרחש כמובן גם בטיפולים אמיתיים - שם מצבו של החולה משתפר בחלקו ללא קשר להשפעתה הישירה של התרופה שקיבל.

איך הכל התחיל? קצת היסטוריה

לפני כמה מאות שנים היה בצרפת אדם בשם פרנץ מֶסְמֶר שטען שהוא יכול לרפא מחלות באמצעות מים מיוחדים שהוא מגנט במגנט מיוחד. לדבריו, המגנטים שלו משפיעים על הפעילות המגנטית החייתית של האדם.

הוא היה עושה טקסים בהם היה עושה דברים דרמטיים. תפאורה, מוזיקה, ותנועות מוזרות שהיו משפיעות על האנשים. הם היו נעים במעגל, וכביכול העבירו ביניהם כוח מרפא באמצעות חבל שעבר בין כולם. האפקטים של הטיפול היו חזקים ביותר ואנשים אף התעלפו כתגובה לאותם מים. כתוצאה מהטיפול, חלק גדול מהמטופלים הרגישו הקלה משמעותית בבעיות שלהם.

כעבור כמה שנים התכנסה ועדה ממלכתית מיוחדת לבדיקת הנושא. חברי הוועדה ערכו ניסויים בהם הוצבה כוס אחת של מים "ממוגנטים" בין ארבע כוסות זהות שמולאו במים רגילים. מתנדבים בחרו כוס באקראי ושתו ממנה, נמצא כי אין שום הבדל בין ההשפעה של כוס מים רגילים לכוס מים ממוגנטים. הפלא היה שאישה אחת שתתה כוס מים והתעלפה. התברר שזו הייתה כוס מים רגילים אך היא התעלפה רק מהמחשבה שהיא שותה את המים הממוגנטים.

הניסוי הזה גילה לחוקרים שמסמר היה רמאי אך גם לימד את החוקרים בניסוי, שכנראה היה מהניסויים הקליניים הראשונים בהיסטוריה, על ההשפעה החזקה של פלצבו ועל הצורך לבצע ניסויים בסמיות, כלומר, שהמטופלים לא יודעים אם הם מקבלים את הטיפול המיוחל או טיפול מזויף.

כמה שנים אחר כך, בארצות הברית, אדם בשם אלישע פרקינס, המציא זוג מוטות מתכת שלדבריו מסוגלים למשוך החוצה את הכאבים מאנשים. הוא קרא למוטות "המושכים" ופרסם על אלפי מטופלים שנעזרו במוטות שלו. באותה תקופה הוא קיבל תמיכה מדמויות מובילות ואף ממוסדות רפואיים שטענו שהמוצר יעיל. כמובן שהוא מכר את זה בכסף רב כי יש במוטות מתכות נדירות ויקרות.

(צילום: שאטרסטוק)

אלא שרופא אנגלי בשם הייגארת' החליט לבדוק את הפלא הרפואי הזה. הוא הכין זוג מוטות עץ, אותם ציפה בצבע מתכתי כך שהם נראו בדיוק כמו המקור. הוא ערך "טיפולים" באנשים כשהתוצאה הייתה שארבעה מתוך חמישה נבדקים דיווחו על שיפורים בבריאותם גם במוטות השקר.

גם כאן הייגארת' הסביר את הממצאים המפתיעים בכך שהשפעותיהם החזקות של המוטות על מחלות, נוצרות באמצעות הדמיון בלבד. כלומר, האמונה של מטופל בכך שהוא מקבל טיפול יכולה לגרום להטבה במצבו, או לגרום לו להאמין שמצבו השתפר.

רק כעבור עוד כמה עשרות שנים נעשו ניסויים מקיפים בהם התגלתה מחקרית ההשפעה של הפלצבו. במקרה מפורסם מזמן מלחמת העולם השנייה, על רקע מצוקה קשה באמצעים לטיפול נאות בפצועי המלחמה. הזריק הרופא האמריקאי הנרי ביצ'רל תמיסת מלח לפצוע שסבל מכאב, אך אמר לפצוע כי מדובר במשכך כאבים חזק. להפתעתו הפצוע נרגע מיד ולא הראה סימני כאב. הפלא חזר ונשנה עם פצועים רבים אחרים!

איך ולמה זה עובד? זאת הסיבה

תחושת הכאב לא נמצאת בבטן או ביד, היא נמצא במוח. תחושת הכאב עוברת דרך העצבים אל המוח. בשלב הראשון אל תת ההכרה שלנו שאינה בשליטתנו. משם היא עוברת עיבוד בקליפת המוח – האזור המודע של המוח שמאפשר לנו לחוות אותו. המוח יכול לגרום לנו לחוות כאבים בצורות שונות. חלשים או חזקים. דקירות, לחיצות, מקרין, עמום. כמו כן לעיתים ישנה מציאות של כאב ללא שקרה שום דבר פיזי, או לחלופין שלא נרגיש כאב אף אם ניגע בגחלים לוהטות.

כאשר המוח מאמין שהוא קיבל תרופה שאמורה להרגיע את הכאב הוא מוריד את רמת הכאב ואף מפריש חומרים משככי כאבים.

טיפות פלא שהכנתי באמצעות מים וצבע מאכל, וגם בקבוקני זכוכית ותוויות שגזרתי מחוברת של פונטים (צילום: משה מנס)

למה כוס מים עוזרת לטיפול בקורונה?

תשובה מספר 1 היא: אם המטופל משוכנע שהיא עוזרת, היא באמת עוזרת. פלצבו!

אבל רגע, זו לא הסיבה היחידה. פעם הבאה שמישהו מספר לכם שטיפות לקורונה, כמוסות חול או שמן הקסמים עזרו לו - הנה ההסבר לכך שזה עובד גם אם אין למוצר שום השפעה פיזיולוגית.

2. במקרים רבים יש החלמה ספונטנית או נסיגה זמנית של המחלה. דהיינו, גם אם המטופל לא היה לוקח את "טיפות הפלא" - מצבו היה משתפר בצורה ספונטנית. ב"ה רוב מוחלט של חולי הקורונה מחלימים לבד.

3. אותו חבר שקיבל ממני את טיפות הפלא, לקח במקביל גם תרופות אמתיות לטיפול בתסמינים. אבל את השיפור הוא כמובן תלה בטיפות שלי. זה משעשע כי אנשים שהיו בבית חולים וקיבלו קוקטיל שלם של תרופות, תולים את ההחלמה שלהם באיזה שמן שמרחו להם על הבטן.

4. עובדתית - 100% מהמחלימים מקורונה שתו מים. האם זה אומר שהם החלימו בגלל המים? העובדה הזו נקראת 'הטיה אנושית' - בה אנחנו רואים רק את מה שעזר. ובכל מקרה של תמותה מאשימים את הרפואה המסורתית. אני אישית מכיר אדם שקיבל טיפות פלא - ובכל אופן מת. האם זה אומר שהוא מת בגללם?

5. שני שליש ממשקל הגוף שלנו מורכב מנוזלים. וכפי שכתבתי על המוצר שלי - לאחוז ה-H2O (מים) בגוף יש משמעות ישירה למערכת הלב, הדם והעצבים, למשקל גוף, לחילוף חומרים תקין, לפעילות מעיים תקינה ועוצמתו הפיזית של הגוף. פעמים רבות אדם שלא חש טוב - בטח אם מדובר בכאב בטן - סובל גם מהתייבשות קלה, ומים באמת יכולים לעזור לו. וזו סיבה אמתית ליעילות המים בעת מחלת הקורונה, או סתם התייבשות, כאבי בטן וראש. כבר מימי בחיידר המלמד היה נותן כוס מים לכל תלונה של ילד.

6. כאן נוסיף עובדה ונאמר לשבחם של חלק מהמטפלים ברפואה משלימה ובתכשיר הפלא מים. בדרך כלל מטפלים אלו ממליצים על חיים בריאים יותר: לא לאכול אוכל מעובד - להימנע מסוכר / ממטוגן. לא לעשן. לישון טוב. להימנע מלחץ.

אין ספק שהנחיות אלו טובות ויעילות. הן יכולות למנוע תחלואה קשה ואף לעזור למי שסובל. אז גם אם כדור נגד צרבת מטפל בחומציות ובצרבת, וודאי שעדיף לטפל בשורש הבעיה ולהימנע מאוכל חומצי מעובד ולא בריא. אז שתו מים!

סוף דבר

יש לכם כסף מיותר?

זה עושה לכם הרגשה טובה?

למה לא - מי יודע אולי זה באמת גם עובד. פלצבו מוכח כיעיל, אז - קחו ולבריאות.

רק תוודאו עם רופא שהמוצר אינו אלרגני לכם / מסוכן / נוגד תרופה נלקחת. וודאו גם מינונים - גם ויטמין סי בכמות גבוהה הופך לרעיל. ובשום פנים ואופן זה לא במקום המלצת רופא / רפואה / טיפול אמיתי / בית חולים כשצריך.

העיקר ש-ת-ה-י-ו ב-ר-י-א-י-ם-!-!-!

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר