עשרה ימים לפני הכניסה לתוקף

מקלות בגלגלי גזירת ליברמן: דרישה להחריג רבבת אברכים

השינוי בסעיפי החוק לסבסוד מעונות היום צפוי להיכנס לתוקף עוד עשרה ימים, אבל מנדלבליט דורש להחריג כ-10,000 אברכים שלומדים לימודי הסמכה לרבנות • ליברמן וברביבאי - מתנגדים (חדשות)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ד בחשוון תשפ"ב | 20.10.21
אברכים בבית המדרש (צילום: יוסי זליגר פלאש 90)

האם גזירת המעונות תצומצם משמעותית? היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פנה לשר האוצר אביגדור ליברמן ולשרת הכלכלה אורנה ברביבאי בדרישה להחריג מהחוק כ-10,000 אברכים שלומדים לימודי הסמכה לרבנות וניגשים לבחינות, מכיוון שהם לומדים תפקיד ש"מסייע לשוק העבודה", כך דווח הערב (רביעי) ב'חדשות 12'.

ע"פ הדיווח, השרים ליברמן וברביבאי, עם היועצים המשפטיים במשרדיהם, מסרבים לבקשת היועץ המשפטי, ולא מוכנים לאפשר את מה שעבורם תהיה "פרצה בחוק": "הלימודים לרבנות הם לימודים בגוף לא מפוקח".

כחלק מהמו"מ בין הצדדים, מנדלבליט מבקש כרגע לדחות את השינוי בחוק בחודשיים נוספים, לחודש דצמבר, אך ליברמן דורש שהכל יכנס ככתבו וכלשונו כבר בעוד עשרה ימים.

בשבוע הבא ידון בג"ץ בעתירה שהוגשה אליו בנושא, ופורסמה ב'כיכר' לראשונה, למתן צו על תנאי וצו ביניים, וזאת מטעמם של לאה ואלחנן זילבר, גולדמן מעונות בע"מ ומרגלות הגלבוע בע"מ, בשיתוף פורום 'תורתם אומנותן' של נשות לומדי התורה בציונות הדתית.

בין היתר מציינים עורכי הדין בעתירתם את האפליה בין לומדי לימודים תורניים, כגון לימודי דיינות ורבנות, ללומדי מקצועות אקדמיים - להם אין ביקוש בשוק העבודה. בנוסף, הם עומדים בעתירתם על חוסר הסמכויות, וסד הזמנים בהם התקבלה ההחלטה.

מטעם המייצגים בבג"ץ, עורכי הדין שמואל מקלב, אוריאל שטרן ויונתן פלדמן, נמסר: "העוול שנעשה לנשים שבעליהן יושבים ולומדים תורה בהחלטת שר האוצר זועק לשמיים, ונראה כי גם היועמ"ש סבור שההחלטה לא תעבור את מבחן בג"ץ. אנו מקווים שהדבר יתבטא בתשובת המדינה לבג"ץ אשר אמורה להיות מוגשת מחר".

כזכור, אחרי דיונים רבים במשרדי האוצר, הרווחה והכלכלה באשר לקריטריוני הזכאות לסבסוד במחירי מעונות היום, דרישת שר האוצר, למנוע סבסוד מאברכי כולל לפי שאינם "מסייעים לשוק העבודה", התקבלה ובשנה הבאה במצב בו אחד משני בני הזוג לא עובד במשרה מלאה - לא יתקבל הסבסוד עבור הילד.

על פי ההערכות, ההחלטה תשפיע על כ-18,000 משפחות אברכים בישראל, שמעתה יצטרכו לשלם מחיר מלא עבור כל תינוק, דבר שיהפוך את עבודתה של האם ללא משתלמת ולמעשה תיפגע במשפחות בצורה חמורה במיוחד.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר