המיסים החדשים • הפרטים

מחירי שתייה מתוקה וכלים חד פעמיים יזנקו

ליברמן אמר ש"התקציב הינו החברתי ביותר", אך המסים ממשיכים לעלות: מלבד המס הצפוי על מוצרים חד-פעמיים, הציבור עתיד לשלם יותר גם על כל משקה מתוק (כלכלה, ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
משקאות מתוקים במכולת (צילום: נתי שוחט, פלאש 90)

החלטות שר האוצר אביגדור ליברמן הולכות להשפיע לכולנו על הכיס: בקובץ התקנות של צו תעריף המכס והפטורים מופיע הערב (רביעי) המס על משקאות מתוקים, שיכנס לתוקף בינואר 2022, בעוד חודשיים.

לפי הצו, על משקה מתוק ששיעור הסוכר שבו גבוה או שווה ל-5 גרם ל-100 מ"ל משקה יוטל מס בסכום של 1 ש"ח לליטר. על משקה מתוק ששיעור הסוכר שבו נמוך מ-5 גרם ל-100 מ"ל משקה וכן מיץ פירות ששיעור הסוכר שבו גבוה מ-5 גרם ל-100 מ"ל משקה יוטל מס בסכום של 0.7 ש"ח לליטר.

על חלק מחומרי הגלם המיובאים, המשמשים את החברה בייצור המשקאות המתוקים, יוטל מס שישולם כבר בהעברתו לידי החברה עם הגעתו ארצה. המשמעות היא שחלק מהמס יהיה מס כפול, שישולם גם בהגעתו ארצה כחומר גלם וגם כמוצר מוגבר בחנות.

לפי הערכת חברות המשקאות, שהובאה ב'כלכליסט', הטלת המס תשפיע לרעה באופן מהותי על מכירותיהן. חברת קרור, המחזיקה בחברת המשקאות 'יפאורה', דיווחה הערב למשקיעים כי היא צופה שהטלת המס תשפיע לרעה באופן משמעותי על תוצאותיה, וייתכן שישנו אף חשש לפיטורי עובדים וצמצום קווי ייצור.

התייקרות נוספת צפויה לצאת לדרך כבר בעוד עשרה ימים, עם הטלת מס קנייה בגובה 11 שקלים לק"ג כלים חד פעמיים ובהם: כוס, צלחת, צלחת הגשה, קערה, מזלג, סכין וכף.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר