"נילחם בענקיות הטכנולוגיה"

מלך הטוויטר לשעבר מקים רשת חברתית

נשיא ארה"ב הקודם טראמפ הודח מפייסבוק וטוויטר אחרי שסיים את תפקידו, בעקבות הפריצה לקפיטול. כעת הוא מקים רשת חברתית חדשה, ומבטיח: "ניתן קול לכולם" (דיגיטל)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
טראמפ. מכריז מלחמה על פייסבוק וטוויטר (צילום: שאטרסטוק)

נשיא ארה"ב הקודם, דונלד טראמפ, לא היה צריך את גופי התקשורת המקובלים כדי להעביר מסר לציבור. הוא היה נכנס לטוויטר הפרטי שלו, אותו הפעיל בעצמו ע"פ מקורות בבית הלבן בשעתו, והיה מצייץ לאומה את תוכניותיו וביצועיו. כך גם נודע בישראל על הסכמי אברהם, בהן החתימה הראשונה מול איחוד האמירויות.

לקראת תום כהונתו, אחרי שהפסיד בבחירות לג'ו ביידן, התסיס טראמפ את אוהדיו מול גבעת הקפיטול, שם שוכנים הסנאט ובית הנבחרים האמריקני, וההמון שעט אל תוכו.

עבור הרשתות החברתיות בהן פעל, היה זה סימן שיש לעצור את כוחו, ואלו - פייסבוק, ובעיקר טוויטר כאמור - החליטו לחסום אותו מכל גישה אליהן, ולהשתיקו.

הלילה (חמישי) בא הניסיון להשיב מלחמה: טראמפ הכריז כי יקים רשת חברתית חדשה בשם "אמת חברתית" (TRUTH Social), שתביא את קול העם בלי סינונים, במטרה לפגוע בצמיחת תאגידי הענק.

בהודעה שמסר לתקשורת, הסביר נשיא ארה"ב לשעבר כי הוא הקים את הרשת על מנת "להתנגד לעריצות של ענקיות הטכנולוגיה", כלשונו. "אנחנו חיים בעולם שבו יש לטליבאן נוכחות עצומה בטוויטר - אך נשיא אמריקני אהוב מושתק. זה לא מקובל. החברות הגדולות בעמק הסיליקון השתמשו בכוחן החד-צדדי כדי להשתיק קולות מתנגדים באמריקה".

"הרשת נוצרה כדי לתת קול לכולם", הדגיש טראמפ. "אני נרגש להתחיל לשתף את מחשבותיי ולהילחם נגד ענקיות הטכנולוגיה. כולם שואלים אותי, 'למה אף אחד לא עומד מולן?' ובכן, אנחנו נעשה את זה בקרוב", סיים את הודעתו.

לפי התכנון, הרשת החברתית תושק במלואה בחמשת החודשים הקרובים, עד תום הרבעון הראשון של 2021, אך תהיה זמינה כבר בחודש הבא לגרסאות ניסיון.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר