סערת 'חוק סער'

המטרה - "אנטי נתניהו"? הארכיון זוכר אחרת

הימים ימי ממשלת אולמרט ב-2008, כשעננת החשדות מרחפת מעליו. ח"כ אופיר פינס מהעבודה הגיש הצעת חוק שתמנע כהונת רה"מ עם כתב אישום • מי תמך בה? (פוליטי)

שלמה מן | כיכר השבת |
נתניהו וסער בימיהם המשותפים בליכוד (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90 )

איך שגלגל מסתובב: ראש האופוזיציה בנימין נתניהו טוען בימים אלו כי הצעת החוק שמקדם שר המשפטים גדעון סער, לפיה אדם שעומד נגדו כתב אישום על עבירה של שלוש שנות מאסר לפחות לא יוכל לכהן בתפקיד ראש הממשלה כשם שאינו יכול לכהן כשר, היא "אנטי דמוקרטית".

אלא שאם נלך 13 שנה אחורה, אל ימי ממשלת אהוד אולמרט ב-2008, כאשר עננת החשדות הפליליים נגדו הלכה וגדלה, נראה שנתניהו עצמו, וכן יתר סיעת הליכוד שכיהנה באותה עת, דווקא הצביעו בעד חוק זהה.

המציע היה אופיר פינס, אז ח"כ ממפלגת העבודה, שאמר במליאה: "ראש ממשלה שיש לו כתב אישום לא יכול לכהן. את מה שברור לכולנו הגיע הזמן שגם נחוקק".

ח"כ חיים כץ, כיום יו"ר מרכז הליכוד, אמר את המשפט הבא, ששנים אח"כ הפך לדיון מציאותי: "זה נגד ביבי אח"כ, עזוב ראש ממשלה. כשביבי יהיה ראש ממשלה, אם יוגש נגדו כתב אישום - שיתפטר".

כאמור, ההצעה עברה בקריאה טרומית - בתמיכת אצבעות חברי הליכוד, כולל בנימין נתניהו עצמו.

התיעוד מהארכיון עורר סערה בטוויטר, כאשר אחת מהתגובות הייתה של ח"כ מיכל שיר מתקווה חדשה, שעזבה את הליכוד עם גדעון סער, שצייצה: "לחבריי בליכוד, לתמוך בחוק ב-2008 זה בסדר אבל ב-2021 זה אישי. מוזר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר