עימות בקואליציה

הצעד של בני גנץ: בארצות הברית דורשים הבהרות

שר הביטחון הכריז על ארגוני זכויות אדם בשטחים כארגוני טרור ופיצל שוב את הקואליציה • שקד בירכה, רז ולזימי תקפו ובממשל ביידן דרשו הבהרות לצעד שבו לא עודכנו (אקטואליה)

דוד הכהן | כיכר השבת |
בני גנץ (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

עימות נוסף בקואליציה בעקבות החלטתו של שר הביטחון להכריז על שורת ארגוני זכויות אדם פלסטינים כארגוני טרור. שרת הפנים איילת שקד בירכה, ומנגד חברי מר"צ תקפו. גם בממשל האמריקני של ביידן דרשו הבהרות.

ביום שישי הכריז שר הביטחון בני גנץ על שישה ארגונים של החזית העממית ביהודה ושומרון כארגוני טרור. "ארגונים אלו פעלו בכסות של 'ארגוני חברה אזרחית', אולם משתייכים הלכה למעשה ומהווים זרוע של הנהגת הארגון, שמטרתה השמדת ישראל תוך נקיטת פעולות טרור", הבהירו במשרד הביטחון.

דובר משרד החוץ האמריקני נד פרייס אמר אתמול (שישי( כי הממשל יבקש מישראל הבהרות לצעד של שר הביטחון. לדבריו ישראל לא עדכנה את ארצות הברית מראש על הצעד, שכבר גורר ביקורת בעולם.

הערב הגיבה שרת הפנים איילת שקד להכרזה וכתבה: "פעולה חשובה של שר הביטחון בני גנץ, בעקבות מידע מודיעיני מוצק של השב״כ והמט״ל. כבר שנים רבות שהארגונים האלה מתחפשים לארגוני ״זכויות אדם״ שבפועל הם מהווים תמיכה לפעולות טרור של החזית העממית ודלק לאנשי ה-BDS. מדינות רבות תרמו לארגונים האלה וטוב ששמים לזה סוף״.

מנגד חבר הכנסת מוסי רז ממרץ הביע בסרקזם את מורת רוחו מההחלטה. "בעקבות פעולת הטרור של "תג מחיר" היום גנץ יכריז עליו כארגון זכויות אדם", כתב במוצאי השבת.

מי שתקפה בחריפות יותר אץ המהלך של גנץ היא נעמה לזימי, חברת הכנסת מהעבודה. "אלא אם כן יש מידע מודיעיני שבגינו הוכרזו ארגוני זכויות אדם פלסטיניים כארגוני טרור, המהלך הזה חמור ובטח לא מובן מצד מדינה ריבונית חזקה שלא צריכה להירתע מארגוני זכויות אדם, אלא להפך", כתבה. "אך יותר מכל האקט הזה - לא מוסרי ורומס זכויות. בתחילת השבוע אוציא לשר הביטחון שאילתה בנושא".

מתנועת 'אם תרצו' נמסר בתגובה להכרזת שר הביטחון: "יישר כח לשר הביטחון בני גנץ על ההחלטה החשובה להכריז על ששת ארגוני הטרור. לנוכח הלחץ של מדינות זרות ושל ארגונים שתולים, אסור לשר הביטחון להתקפל. אנחנו לא מדינת וסאל של אף אחד. מי שרוצה מוזמן להזמין את 'פעילי זכויות האדם' הללו למדינה שלו ו'ליהנות' מפירות 'העשייה' שלהם. אנחנו רוצים לחיות בביטחון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר