למרות הירידה בתחלואה

בנט מצנן את ההתלהבות: התו הירוק יישאר

"אני לא רואה באופק ביטול של התו הירוק", הודיע בנט לשרים בחלק הסגור של ישיבת הממשלה, בצל הירידה המגמתית בתחלואה • עוד הודיע: "צופה בקרוב חיסון לילדים" (קורונה)

התו הירוק (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)

בחלק הסגור של ישיבת הממשלה הבוקר (ראשון) הודיע ראש הממשלה בנט לשרים כי ביטול התו הירוק אינו נראה באופק. "אני לא רואה באופק ביטול של התו הירוק מכיוון שזה שומר עלינו ומאפשר את השארת המדינה פתוחה", אמר בנט. זאת לאחר שבעקבות הירידה בתחלואה נשמעו דיבורים על אפשרות ביטול התו.

כמו כן התייחס בנט לנושא החיסונים לילדים - העומד גם הוא על הפרק, וטען כי לפי תחזיתו בקרוב יהיה אישור לחיסון לילדים ואז "נעשה את זה בהקדם האפשרי. אנחנו דואגים להבאת החיסונים".

הוא לא שכח לעקוץ ברמז את נתניהו, אחרי התנהלותו בסיום הגלים הקודמים, והצהיר: "הפעם אין אס"ק (אווירת סוף קורס), אין חגיגות. נשמר את ההישג, נשמר את המערכות, נשמור על ישראל פתוחה - והכל בזהירות".

כפי שדווח ב'כיכר השבת', במהלך ישיבת הממשלה התייחס בנט לתחלואת הקורונה היורדת. "ניהול מגפה זה אירוע עם אינספור משתנים והחלטות, אבל לדעתי פיתחנו כאן בישראל מודל שבהחלט מעורר עניין בחו"ל", טען בנט.

לדבריו, "המודל הישראלי הוא של מדינה פתוחה, המון פעולות קטנות וחדשניות, גם של ניסוי וטעייה, חיסונים ואמצעי זהירות, וניהול מיקרו של המצב באופן יומיומי, תוך לקיחת כל השיקולים בחשבון, לא רק האפידמיולוגיים. במבחן התוצאה - זה עובד. אזרחי ישראל בטוחים, אזרחי ישראל חיים את החיים בצורה רגילה, וזה מצוין".

ראש הממשלה הוסיף: "יחד עם זאת, לצד ההצלחה בשלב הזה בהתמודדות עם הקורונה, אנחנו תמיד נערכים במבט צופה פני עתיד ומכינים את התשתית לאפשרות של גלי תחלואה עתידיים. לכן, אני מודיע כאן, שאנחנו יוצרים רשת ביטחון כלכלית ורפואית של 10 מיליארד שקלים לקראת גלי קורונה עתידיים שיכולים לקרות עוד חודש, עוד חצי שנה או בכלל לא.

"סיכמתי עם שר האוצר, אביגדור ליברמן, על מתווה בהיקף של 10 מיליארד שקלים להרחבה חד פעמית של המסגרת התקציבית בשנת 2022, מה שנקרא "קופסא", כחלק מהפקת הלקחים מניהול הגלים הקודמים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר