שיא עולמי בקורונה

335 ימים חולת קורונה; מקרה נדיר בארה"ב

אישה ממרילנד הייתה חיובית לקורונה קרוב לשנה. אחרי שהרופאים חשבו שמדובר בטעות, התברר בבדיקה של הריצוף הגנטי כי האישה אכן חלתה במשך 11 חודשים (קורונה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
המכון הלאומי לבריאות (צילום: שטארסטוק, grandbrothers)

אישה בת 47 ששמה נותר חסוי - נדבקה בנגיף הקורונה, וכעבור 11 חודשים כשנבדקה בבדיקת קורונה התוצאה עדיין הייתה חיובית.

ה-MedRxiv פרסם כי האישה שחלתה בקורונה לאחר שהחלימה מלוקמיה (סרטן הדם), אושפזה באביב 2020 בבית החולים של הקמפוס של המכון הלאומי לבריאות בבתסדה מרילנד. גם לאחר שהאישה שוחררה מבית החולים, היא עדיין נמצאה חיובית לקורונה בכל פעם שבה היא נבדקה בבדיקת PCR, ואף דיווחה על תסמינים קלים שהופיעו אצלה מדי פעם.

הרופאים היו בטוחים שמדובר בתוצאות מוטעות בעקבות חלקיקי הנגיף שעדיין נמצאים בגופה, אולם לאחר ריצוף גנטי שנעשה לאשה בעקבות עליה מחדש בעומס הנגיפים בגופה, גילו הרופאים כי זן הקורונה שנמצא בגופה היה כמעט זהה לחלוטין לזן שהחל להתפשט עם פרוץ המגיפה. בבית החולים העניקו לאשה טיפול תרופתי כשלאחריו האישה נמצאה שלילית לקורונה לראשונה אחר 335 ימים של חולי בנגיף.

המדענים בודקים את הסיבות שגרמו לאשה לחלות לזמן רב כל כך. כך למשל נבדק הקשר שבין ירידה בכוחה של המערכת החיסונית לזמן ההחלמה מהקורונה, ולאפשרות של מחלה חוזרת. החוקרים העלו את האפשרות שלאנשים עם דיכוי חיסוני, יש סיכוי גבוה יותר לחלות בקורונה שוב לאחר מחלה.

הרופאים משערים כי בעקבות הטיפולים שרפאו את האישה מהסרטן שבו חלתה, היא נותרה עם כמות נמוכה של תאי B, וכתוצאה מכך נפגמה המערכת החיסונית שלה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר