רפורמת הכשרות

יוליה חשפה את האמת // ישי כהן

החשד שתמיד ריחף באוויר הוברר הבוקר מעל לכל ספק; מאחורי רפורמת הכשרות עומדים גורמים הרוצים להרוס את עולם הכשרות. אין להם רצון לייעל את הכשרות אלא להרוס (דעה)

ישי כהן | כיכר השבת |
כשרות יוליה (צילום: לשכת מלינובסקי)

החשד שתמיד ריחף באוויר הוברר הבוקר מעל לכל ספק. מאחורי רפורמת הכשרות של השר לשירותי דת, מתן כהנא, עומדים גורמים הרוצים להרוס את עולם הכשרות. אין להם רצון לייעל את הכשרות או לייצר תחרות אלא להרוס. זו ההגדרה האמיתית.

במשך חודשים מנסה השר מתן כהנא לשכנע כי הרפורמה שלו נועדה לייעל את מערך הכשרות בישראל. לייצר תחרות. הוא הגדיל להתבטא וטען כי הרפורמה מחזקת את הרבנות הראשית לישראל.

קשה להבין איך כהנא מסכים לעצמו להתבטא שהרפורמה מחזקת את הרבנות בזמן שכל החברים במועצת הרבנות הראשית אומרים פה אחד: הרפורמה היא הרס הרבנות בכלל והרס הכשרות בפרט. האם כהנא מבין בכשרות יותר מאלו העוסקים בתחום במשך עשרות שנים?

הראשון לציון, הרב הראשי הגאון רבי יצחק יוסף, נשיא מועצת הרבנות הראשית, חרד לגורל הכשרות במדינת בישראל. לא רק הכשרות אלא היהדות בכלל. הרב לקח על עצמו את ניהול המאבק נגד הרפורמה. הראשון לציון יודע שיהיו עליו התקפות, יהיו כאלו שינסו לפגוע בו, אבל כשמנהיג רוחני רואה לנגד עיניו את גורל היהדות במדינת ישראל היא מדינת היהודים, מזיזים הצידה שיקולים צדדיים לטובת המלחמה נגד הפרצות ביהדות.

בראש המאבק. הראשון לציון (צילום: משה ביטון)

הגר"י יוסף מבין שעל השולחן עומדות רפורמות נוספות. רפורמת הכשרות היא רק הספתח. בהמשך יגיעו הרפורמות בגיור, בנישואין ועוד. מבחינת הרב, לעת כזאת הוא הגיע למלכות. כל השמונה וחצי שנים ברבנות הראשית לא דומים ליום אחד תחת הממשלה הנוכחית. מלחמה על כל דבר הקשור לקדושה.

לאחרונה הסביר הרב עד כמה הרפורמה נועדה לפגוע בכשרות. למחוק את הרבנות. היו כאלו ב'ימינה' שביקשו להסביר כי ייתכן וההנהגה החרדית לא הבינה את מהות הרפורמה. אבל היה מספיק לראות עד כמה איווט ליברמן, שאינו חשוד כמי שרוצה לחזק את היהדות, תומך ברפורמה, דוחף אותה, כדי להבין שמדובר ברפורמה בעייתית.

הבוקר (שלישי) ח"כ יוליה מלינובסקי, כן - הנציגה של איווט שעומדת בראש ועדה העוסקת ביהדות, הסירה את המסכות. בסרטון ברשת הברתית היא הציגה את חותמת "בד"צ יוליה מלינבוסקי". כן, זה מה שהם רוצים, שלחותמת כשרות במדינת ישראל לא יהיה קשר לרמת הכשרות. שמסעדות הפתוחות בשבת יזכו לכשרות. שמסעדות שלא מקפידות על כשרות יזכו לחותמת. כשהעם שבשדות יגיע למסעדות - הוא לא ידע אם הוא אוכל כשר או טרף.

תודה לך יוליה, את זו שהענק לנו את חותמת הכשרות לטענות שרפורמת הכשרות היא הרס הכשרות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר