הנסיעה תתקצר

בשורה: המת"צ ברחוב ירמיהו יוצא לדרך

המת"צ (מסלול בלעדי לתחבורה ציבורית) מתחבר מהכניסה לעיר לשכונות הצפון ומהווה נדבך משמעותי במערך התחבורה החדש • בעתיד יתחבר המת"צ לציר שפע חיים ולכביש חדש עד שכונת רמת שלמה (תחבורה)

(צילום: ללא קרדיט)

לאחר שנות תכנון וביצוע, ביום ראשון הקרוב - כ"ה בחשוון, 31 באוקטובר, יפתח המת"צ (מסלול תחבורה ציבורית) בציר ירמיהו בירושלים, שיאפשר מעבר מהיר של אוטובוסים וכלי רכב ציבוריים ובכך יקצר את משך הנסיעה וישפר את העמידה בלוחות הזמנים של התחבורה הציבורית.

המת"צ מתחבר למסלולי העדפה לתחבורה ציבורית, מהכניסה לעיר ועד לצומת הרטום. לצד המת"צ יישמר נתיב לכל כיוון עבור הרכב הפרטי.

המת"צ הוא חלק ממערך התחבורה לצפון ירושלים אשר יושלם באמצעות פרויקט הרכבת הקלה בציר בר אילן, המצוי עדיין בשלבי העבודות.

בשל פתיחת המת"צ בוצעו שינויים בשירות התח"צ בציר. הותקנו תחנות וסככות המתנה חדשות וחלק מהתחנות שינו את מיקומם. הקווים העירוניים יעצרו במת"צ בשני כיווני הנסיעה. במקביל, מתבצעים שינויים בתחנות העצירה של הקווים הבינעירוניים, כאשר חלק מהתחנות מבוטלות ואחרות משנות את מיקומן.

כדי לשמור על בטיחות הולכי הרגל לאורך המת"צ, הותקנו גדרות בטיחות, הוצבו רמזורים ושילוט הדרכה לחצייה בטוחה של המת"צ.

במשרד התחבורה מדגישים כי על הנהגים והולכי הרגל לשים לב שחציית מת"צ היא מורכבת, שכן התנועה מגיעה משני הכיוונים ולפיכך יש להקפיד לחצות אך ורק ברמזור ירוק ולעולם לא להתפרץ לכביש.

"עתה", אומרים בעיריית ירושלים, "נפתח ציר חדש ומהיר בעיר שיקל על כל התנועה באזור, ואשר יהווה חלק משדרוג כל מערך התחבורה הציבורית באזור".

לקראת פתיחת המת"צ יחולקו על ידי משרד התחבורה, עיריית ירושלים וצוות תוכנית אב לתחבורה, עלוני מידע והסברה לתושבים, יוצבו דיילים להכוונה בציר ויחולקו חומרי הסברה לתלמידים.

שרת התחבורה מרב מיכאלי ציינה כי המת"צ יעניק לציבור הנוסעות והנוסעים תחבורה ציבורית טובה, מהירה וזורמת יותר, ויציע לתושבות ולתושבי ירושלים אלטרנטיבה אמיתית לרכב הפרטי.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "אנו בדרך הנכונה. פתיחת המת"צ הוא שלב נוסף בפיתוח העיר לאתגרי העתיד, לפיתוח התשתיתי ולתחבורה מתקדמת. זו סנונית נוספת שמגיעה, פרוייקט נוסף שהסתיים. אני מודע לאתגרים התחבורתיים בעיר, פועל לצמצומם, ובעיקר לסיום מהיר של הפרוייקטים שנמצאים בעיצומם עבור כולנו".

דוד זוהר מחזיק תיק התחבורה בעיריית ירושלים אמר כי "הושקעו מאמצים רבים לשיתוף הציבור בתכנון וביצוע הפרוייקט המורכב, שנעשה מתוך התפיסה שיש להעניק קדימות לשירות התח"צ. אני מקווה שההשקעה הרבה בתכנית הבטיחות וההסברה תגביר את המודעות לצורך להקפיד על התנהגות זהירה במת"צ".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר