הארכיון לא שוכח • צפו בצביעות

"כסף לתחביבים": קרא לפיד לכסף שהוא 'מפנק' את חבריו

"איפה הכסף", שאל תדיר יאיר לפיד, ותקף את הכספים הקואליציוניים הדלים, אותם קיבלו המפלגות החרדיות • 'כיכר השבת', ירד לארכיון ודלה את פניניו של לפיד לאורך השנים | אוי, הצביעות (חדשות)

יאיר לפיד, צוחק על כולם (צילום: יונתן זינדל פלאש 90, ערוץ כנסת)

שר החוץ וראש הממשלה החליפי יאיר לפיד, הבטיח כשעבר מכס המגיש לכס הפוליטיקאי, להביא פוליטיקה חדשה ונקייה, אך הכספים הקואליציוניים שהוא חילק אתמול בלב חפץ לכל מפלגות הקואליציה, אינם עומדים בקנה אחד עם הדרישות שלו במשך השנים האחרונות.

טרם כניסתו לפוליטיקה, שאל יאיר לפיד "איפה הכסף", והבטיח לדאוג ל"ריקי כהן מחדרה", על חשבון החרדים הסחטנים שגומרים את הכסף למדינה.

לפיד, ייאמר לשבחו, מיד לאחר שנכנס לפוליטיקה, הוא קיבל את משרד האוצר, ואכן, הוא ושותפו "האח" בנט, מילאו את התאווה שלהם נגד ילדים ונערים חרדים - וקיצצו מכל הבא ליד.

אלא שמאז שלפיד הוחזר לאופוזיציה והמפלגות החרדיות שבו לשלטון, לפיד תקף בכל שנה את התקציב החדש, ובעיקר מה שהפריע לו, היה הכספים הקואליציוניים שקיבלו החרדים.

אלא שביממה האחרונה התברר, שלפיד ושותפו האח בנט, שברו שיאים בכל הנוגע לכספים קואליציוניים, והם חילקו כ-30 אחוזים יותר כספים ממשלת נתניהו האחרונה, כולל - לא לשכוח כספים לחתולי הרחוב, על חשבון המשפחות החרדיות שיצטרכו לשלם החל מהעברת התקציב, יותר על כל דבר.

ארכיון לפיד נגד כספים קואליציוניים

בתיעוד המתפרסם פה אמר לפיד: "בכל פעם שמנסים להעביר תקציב צריך לחלק כסף לתחביבים לחברי כנסת, אנחנו עוד זוכרים את המראות של התקציב הקודם, שבוועדת הכספים זורקים כספים אחד על השני, 80 מיליון ש"ח לגפני, 40 מיליון למיקי לוי ו-20 מיליון לאורן חזן, שעד היום הוא לא יודע מה לעשות עם זה. אסור שיקרה שמחלקים כסף לכל ח"כ שמאיים", אמר לפיד אז ועושה אותו דבר היום.

"כסף לתחביבים", אמר לפיד אז ועושה אותו דבר היום (ערוץ כנסת)

בשנת 2015, לאחר אישור התקציב, אמר לפיד: "הבוקר אחרי תקופה ארוכה של דילים שנעשו מתחת לשולחן, הממשלה מביאה לכנסת את הקומבינה שהיא עשתה. קודם יצביעו על ביטול השיוויון בנטל, ואחר כך על תקציב שבו מכרו את אזרחי המדינה בשביל שוחד פוליטי ושחיתות פוליטית".

"זה לא תקציב, זו מכירת חיסול". הוסיף לפיד ואמר דברים שהיום נשמעים אקטואליים מתמיד: "אתה לא יכול לעמוד מהצד. אתה שר האוצר. תעצור את זה. מי מנהל את קופת המדינה? למה כל אחד יכול לסחוט מה שמתחשק לו?. מה אני אגיד לבן שלי כשהוא ייצא שבת?. מה אני אגיד לו? שסמוטריץ' מכר אותו? שלנתניהו לא אכפת ממנו? שכחלון הבטיח להילחם בשבילו אבל עכשיו הוא מתחבא? שבוגי, המפקד העליון שלו, מכר אותו בשביל הסכמים קואליציוניים ובשביל הישרדות פוליטית? איך נסתכל לו בעיניים? מה הוא אמור להבין על המדינה שלנו?".

בשנה אחרת אמר לפיד על הכספים הקואליציוניים: "הם לקחו את כל הכסף שצריך לבריאות - 10 מיליארד שקל - ושמו אותו בפוליטיקה ובמפלגות ובכספים הקואליציוניים המבזים האלה שלהם".

ב-2018 אמר לפיד: "בממשלה הנוכחית עלו הסכמים פוליטיים 10 מיליארד שקל, כסף שנלקח מהכיס שלכם והועבר לעמותות פוליטיות, למקורבים פוליטיים, למפלגות ואפילו ישירות לפוליטיקאים".

רק לפני שנה, אמר לפיד, "תמיד זו העת, והיום באופן מיוחד נכון לשים על שולחן הכנסת הצעת חוק נגד כספים קואליציוניים. רק הבוקר ביקש יו"ר הקואליציה 21 מיליארד שקל לכספים קואליציוניים. לאנשים אין מה לאכול, הכנסת הפילה את דמי אבטלה לעצמאים, ברחוב כל חנות שנייה כתוב "להשכרה", האבטלה בשיא".

"הממשלה נכשלה לחלוטין", חליק לפיד ציונים והוסיף: "בטיפול במשבר הקורונה, אבל דבר אחד הם יודעים לעשות – לבקש כסף. לוקחים כסף מאזרחי ישראל ונותנים אותו לפוליטיקאים אחרים כדי לקנות שקט, כדי לקנות ג'ובים, כדי לקנות את השחיתות הבאה. 21 מיליארד שקל בתקופה הזאת בתוך המשבר הזה נכנסים לוועדת כספים בלי למצמץ".

"הקואליציה הגדולה, המכוערת, והמיותרת בתולדות המדינה", אמר לפיד על הממשלה הקודמת והכריע: "רוצה את הכסף של אזרחיה ומחלקת אותו אחד לשני. הכסף הזה הוא של אנשים שעבדו ממש קשה, קמו מוקדם, הלכו לישון מאוחר, שילמו מיסים. זה לא כסף של פוליטיקאים. הפוליטיקאים בכנסת מתבקשים להסיר את ידיהם מכספם של אזרחי ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר