ממתינים לאישור FDA

ד"ר רפי לב ציון מסביר למה צריך לחסן ילדים

ד"ר רפי לב ציון, גסטרואנטרולוג בכיר בבית החולים שערי צדק, התייחס בריאיון באולפן 'כיכר השבת' לסוגיית חיסוני הילדים ואמר כי הוא תומך בצעד: "נראה שזה מאוד בטוח" (בריאות)

ישי כהן | כיכר השבת |
(מפיק: איציק אוחנה. ניהול אולפן: ליאור מזרחי)

ד"ר רפי לב ציון, גסטרואנטרולוג בכיר בבית החולים שערי צדק, התייחס בריאיון באולפן 'כיכר השבת' לסוגיית חיסוני הילדים ואמר כי הוא תומך בצעד: "נראה שזה מאוד בטוח". הריאיון המלא, הערב בתוכנית 'סוגרים שבוע עם ישי כהן'ץ

לדבריו: "הסיבה העיקרית להימנע מלחסן ילדים קטנים זה שאנחנו יודעים שאדם צעיר יותר יש לו פחות סיכון מפני הקורונה. הסיכון העיקרי של דלקת בשריר הלב יותר מבני 16 עד 29 מאשר בפחות מבני 16, כך שאין סיבה לחשוב שלקטנים יהיה יותר סיכון, אלא פחות.

"מה שידוע עד כה, מהמחקר האחרון של פייזר, לא היה אף מקרה של דלקת בשריר הלב בבני 5 עד 11. אסור שהרצון להציל את המבוגרים יהיה השיקול הבלעדי לחסן".

ישי: השאלה היא עד כמה הקורונה מסוכנת לילדים?

"נמוך מאוד, אבל לא אפסי. היו כ-100 מקרים של PIMS בישראל, כולל אחד שנפטר מזה. וגם נניח שזה נדיר – אחוז הילדים שסובלים מתסמינים גם אחרי שהקורונה עוברת זה 11%, כאשר 3% מהם סובלים מתסמינים מעל חצי שנה אחרי הקורונה".

לכן צריך לחסן, אחרי אישור ה-FDA ומשרד הבריאות? ללכת לחסן בבטחה?

"לחסן בבטחה. השיקולים עשויים להשתנות ככל שהמחלה הולכת ופוחתת. אם המספרים יהיו נמוכים במיוחד, אני יכול להבין את ההורה שאומר אני לא רוצה לחסן את הילד שלי. עם זאת, נראה שזה מאוד בטוח, והסיכונים הם לא רק תמותה אלא גם תסמינים ארוכי טווח, לכן אני ממליץ כן לחסן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר