המאבק בקורונה

משרד הבריאות שוקל עיצומים על המסרבים להתחסן

לקראת אישור חיסון ילדים בגילאי 5 עד 11 שצפוי להיות בשבועיים הקרובים, במשרד הבריאות שוקלים להטיל עיצומים על המסרבים להתחסן, כך רמז ממונה הקורונה זרקא (חדשות)

דוד הכהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

במשרד הבריאות שוקלים להטיל עיצומים על המסרבים להתחסן, זאת לקראת ה-FDA ומשרד הבריאות על אישור חיסון ילדים בגילי 5 עד 11 שצפוי להיות בשבועיים הקרובים, כך רמז ממונה הקורונה, הפרופ' סלמאן זרקא, בריאיון ל'חדשות 12'.

הפרופ' זרקא אמר כי ייתכן ובהמשך יבוטלו הבדיקות החינמיות שממומנות כיום על ידי משרד הבריאות: "תו ירוק בישראל לא בא בשביל לחייב חיסונים", הסביר, "אלא בא בשביל להגן עלינו, המחוסנים, שיכולים לפגוש את הנגיף במסעדה. מאוד נרצה שהילדים יתחסנו ויקבלו תו ירוק קבוע. האם עדיין נאפשר להם את הבדיקות בחינם? זה נושא שעוד נדון בו בהמשך".

ממונה הקורונה הסביר את החשיבות שבחיסון והסכנות מתופעות לוואי לטווח ארוך: "אני יכול להבין את החשש של ההורים", אמר, "אבל חשוב להכיר את הנתונים: החיסון נמצא בטוח ויעיל. לעומת זאת, ממחלת הקורונה יש סכנה לתסמונת PIMS ולתופעות פוסט-קורונה כמו פגיעה בזיכרון ועייפות. למדנו שהקורונה היא מחלה שאינה חולפת".

זרקא הוסיף כי המנות של החיסון יהיו קטנות יותר, ובהן יהיה רק שליש מהמנות שניתנו למבוגרים, וכי חברת פייזר יצרו אמפולות מיוחדות לשם כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר