"אדם שטחי, כל שבוע עושה פיגוע"

הקלטות שקד: עולבת בעמיתה לפיד, מטילה ספק ברוטציה

בכירת מפלגתו של בנט הוקלטה כשהיא תוקפת בחריפות את חבריה לממשלה, השרים יאיר לפיד ובני גנץ, ומעלה אפשרות שהממשלה תיפול לפני הרוטציה • תגובתה: "דברים נאמרו בעת כעס" (פוליטי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"א בחשוון תשפ"ב | 27.10.21
שרת הפנים שקד. מפקפקת ביכולות רה"מ החליפי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ממשלת בנט-לפיד מתכנסת לקראת המבחן המשמעותי האמיתי שלה, והוא אישור תקציב המדינה וחוק ההסדרים בקריאה שנייה ושלישית. בזמן שבוועדות הכנסת הדברים מתקדמים במהירות, ובשעה שפומבית בקואליציה מנסים להרגיע את הרוחות אך עדיין מתקוטטים במידת מה, בשיחות סגורות הדברים נשמעים אחרת.

אחת הנשים הקרובות ביותר לראש הממשלה נפתלי בנט, חברת מפלגת ימינה, שרת הפנים איילת שקד, הוקלטה באחת משיחותיה, שם תקפה את ראש הממשלה החליפי ושר החוץ יאיר לפיד, שעתיד לקבל את הנהגת המדינה מידי בנט בעוד כשנה וחצי, ואת שר הביטחון בני גנץ, שלאחרונה הועלתה השערה בקרב גורמים פוליטיים כי בין שקד וגנץ נרקם קשר פוליטי, אולי במטרה להפיל יחד את הממשלה.

"לפיד אדם שטחי. הוא כל שבוע עושה פיגוע ונפתלי (בנט) מחלץ. כל שבוע, ואף אחד לא יודע. הוא עשה את זה איזה שלוש פעמים - מול הירדנים, האמריקנים ומול (...) ונפתלי חילץ. חד משמעית", פקפקה שרת הפנים ביכולות ראש הממשלה החליפי באוזני בן שיחה, בהקלטות שפורסמו הערב (רביעי) ב'חדשות 12'.

באשר לקיום הרוטציה, עליה התחייב בנט בצורה שאינה משתמעת לשני פנים, אמרה שקד: "אין לי תשובה על זה. לא יודעת מה יהיה. נחכה עוד שנתיים ונראה. זה תלוי אם יש משבר או אין". בשיחה אחרת, שלא הוקלטה, הגדילה שקד ולקחה על מפלגתה את האחריות: "לא בטוח שאנחנו נקיים את הרוטציה".

באשר לשר הביטחון, בהקלטות שומעים את שרת הפנים אומרת: "גנץ יפרק את העסק. הוא בכלל לא ראש ממשלה. הוא עוד יותר גרוע מלפיד".

לפני פרסום הדברים, מסרה לשכת איילת שקד תגובה ל'חדשות 12', בה נכתב: "הדברים נאמרו בשיחה סגורה בשעת כעס. השרה שקד מצרה על הדברים ומצטערת אם פגעו במישהו". לקראת הפרסום במהדורה, שרת הפנים התקשרה לשר החוץ לפיד, והשניים שוחחו על ההקלטות.

מלשכת לפיד נמסר: "הם דיברו, יישרו את ההדורים, ולפיד אמר: 'אנשים מתרגזים לפעמים, לא צריך לעשות עניין מכל שטות'".

מהליכוד שלחו תגובה הקוראת לשקד לנטוש את הממשלה ולשוב לימין: "הגיע הזמן למעשים ולא לדיבורים".

מהציונות הדתית נמסר: "יצא המרצע מהשק! בנט ושקד ממליכים עלינו מישהו שגם הם יודעים שעושה למדינה פיגועים מדיניים ואיננו כשיר. תאוות הכיסא של בנט ושקד מסכנת את ישראל!".

יריב לוין הגיב לפרסום בסרקזם: "לפיד יכול להירגע. אם איילת שקד אמרה שלא תהיה רוטציה - כנראה תהיה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר