הירידה בתחלואה

מגבלת ההתקהלות בשטח פתוח - תבוטל

ראש הממשלה ושר הבריאות קיבלו החלטה לבטל את מגבלת ההתקהלות בשטח פתוח, בשל הירידה בתחלואה, אך להותיר את הנאי להצגת תו ירוק • הירידה בתחלואה נמשכת (בריאות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
שר הבריאות ניצן הורוביץ (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

לאור המשך מגמת הירידה בתחלואת הקורונה, ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ סיכמו לבטל את הגבלת ההתקהלות בשטח פתוח, מגבלה שמנעה התקהלות למעלה מ-5,000 משתתפים. ההחלטה תובא לאישור קבינט הקורונה.

במשרד הבריאות מעודדים מהמשך הירידה בתחלואה, שכן אחוז הבדיקות החיוביות עמד אתמול על 0.85% בלבד. מספר המאומתים אתמול עמד על 727.

עוד עולה מנתוני משרד הבריאות שפורסמו אמש כי 332 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים, מספר החולים המאושפזים במצב קשה ירד והוא עומד על 234 , מתוכם 139 מחוברים למכונות הנשמה.

עד כה, 8,073 חולי קורונה נפטרו מאז פרוץ המגיפה. כמו כן, עד כה נדבקו בישראל 1,325,496 מאומתי קורונה.

בתוך כך, במשרד הבריאות שוקלים להטיל עיצומים על המסרבים להתחסן, זאת לקראת ה-FDA ומשרד הבריאות על אישור חיסון ילדים בגילי 5 עד 11 שצפוי להיות בשבועיים הקרובים, כך רמז ממונה הקורונה, הפרופ' סלמאן זרקא, בריאיון ל'חדשות 12'.

הפרופ' זרקא אמר כי ייתכן ובהמשך יבוטלו הבדיקות החינמיות שממומנות כיום על ידי משרד הבריאות: "תו ירוק בישראל לא בא בשביל לחייב חיסונים", הסביר, "אלא בא בשביל להגן עלינו, המחוסנים, שיכולים לפגוש את הנגיף במסעדה. מאוד נרצה שהילדים יתחסנו ויקבלו תו ירוק קבוע. האם עדיין נאפשר להם את הבדיקות בחינם? זה נושא שעוד נדון בו בהמשך".

ממונה הקורונה הסביר את החשיבות שבחיסון והסכנות מתופעות לוואי לטווח ארוך: "אני יכול להבין את החשש של ההורים", אמר, "אבל חשוב להכיר את הנתונים: החיסון נמצא בטוח ויעיל. לעומת זאת, ממחלת הקורונה יש סכנה לתסמונת PIMS ולתופעות פוסט-קורונה כמו פגיעה בזיכרון ועייפות. למדנו שהקורונה היא מחלה שאינה חולפת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר