בכינוס העולמי

אלפי שלוחי חב"ד התכנסו לתפילה וזעקה בציון הרבי זי"ע

הם הסתופפו, אלפי השלוחים, בבית העלמין מונטיפיורי בניו יורק, במה שמהווה עבורם רגע השיא של ההתכנסות השנתית: התפילה המשותפת בציונו של האדמו"ר מליובאוויטש • תיעוד (חסידים)

מענדי קורטס | כיכר השבת |
השלוחים בציון האדמו"ר (צילום: חיים טויטו)

שלוחי חב"ד מכל רחבי תבל התכנסו היום (ראשון) בציון הקדוש של כ"ק מרן האדמו"ר מליובאוויטש זצוק"ל, בבית העלמין על שם מונטיפיורי בקווינס לתפילה משותפת, בעיצומו של הכינוס העולמי המשותף.

בשורת מוקדים במאהלי הענק הסמוכים לציון הקדוש, הוקרנו מראות קודש נדירים של הרבי זי"ע, שהוכנו מבעוד מועד - דברים מעוררים ומחזקים שנגעו לכל אחד ואחד מהשלוחים שגדש את כל מאהלי הענק. במקום נערכו מבעוד מועד להגעת האלפים. דרכי הגישה לציון הוכשרו, המאהלים הסמוכים סודרו ומוקדי שתיה ומזונות מולאו כל העת על ידי צוות התפעול המקומי.

בתום שעות ההכנה נערך מעמד ה'פ"נ הכללי'. זהו רגע השיא מידי שנה בכינוס השלוחים העולמי, בו מקריאים 'פדיון נפש' כללי, עליו חותמים אלפי השלוחים מבעוד מועד. בכל שנה נבחר אחד מראשי השלוחים להקריא את הפ"נ והפעם היה זה יו"ר ועד הכינוס העולמי הרב משה קוטלרסקי. המעמד עצמו נפתח בניגוני דביקות של הרבי זי"ע ובראשם "צמאה לך נפשי".

(צילום: חיים טויטו)

בעוד אלפי השלוחים מצטופפים בסמוך לציון הק' ובמאהלים הסמוכים, החל הרב קוטלרסקי לקרוא את נוסח ה'פ"נ כללי', בו מעתירים השלוחים על עם ישראל ועל עבודת השליחות, על חיי בני קהילתם ועל חייהם שלהם, על עניינים פרטיים ועל עניינים כלליים, על הילדים ה'מיוחדים' ועל מעוכבי שידוך, על המצב הרפואי בעידן הקורונה ועל המצב הכלכלי המאתגר - והעיקר על הרצון העמוק והתפילה הגדולה לממש את מימוש הייעוד של משימת השליחות, כפי שקבע וחקק המשלח זי"ע לאלפי השלוחים, השבוע לפני שלושים שנה בדיוק, בכינוס העולמי תשנ"ב: להכין את העולם כולו לקבלת פני משיח צדקנו.

הרב קוטלרסקי קרא את הפ"נ בקול חנוק מדמעות וברגעים מסוימים השתהה רגעים מספר בשל התרגשותו הרבה. השלוחים כולם, ברגעים אישיים אלו, היו מרוכזים, כל אחד עם עצמו, מי בתפילה חרישית, מי באמירת פרקי תהילים, מי בשתיקה.

ציונו של האדמו"ר מליובאוויטש (צילום: חיים טויטו)

הפ"נ הכללי נחתם בזעקת "עד מתי?!" - בתפילה ובתחנונים שיעתיר המשלח הרבי זי"ע במרומים על כל עם ישראל בכלל ועל צבא השלוחים בפרט, להצלחה בכל העניינים, הפרטיים והכלליים, ולהחשת ביאת גואל צדק בגאולה האמיתית והשלמה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר