הבחירה מתה

האיש שיודע עלינו הכל ומקרב את סוף האנושות

הוא יודע עלינו הכל, מתעד כל פעולה ומנטר כל צעד שאנו עושים בעולם הווירטואלי • אך מה שהיום משפר לנו את החיים - יכול להביא להרס האנושות • הכירו את האיש וחזון היקום המקביל (מעניין)

מולי הרשקוביץ | כיכר השבת |
מארק צוקרברג (צילום: שאטרסטוק)

"עין רואה ואוזן שומעת, וכל מעשיך בספר נכתבים", כולנו מכירים את האמרה הזו ממסכת אבות (ב', א'), זוהי תמצית חיינו הרוחניים כיהודים מאמינים, אך זו גם המציאות הגשמית של רוב אוכלוסיית העולם.

בין אם אתם מחפשים עבודה ב'פייסבוק', שולחים הודעה מרגשת ב'וואטסאפ', או מעלים תמונות מהחופשה ב'אינסטגרם', תהיו בטוחים שיש עוד עין רואה, אוזן ששומעת ועט שלא מפסיק לכתוב. העט של מארק צוקרברג.

משרדי 'פייסבוק', קליפורניה (שאטרסטוק)

מי אתה מארק צוקרברג?

תמונת פרופיל:

  • שם: מארק צוקרברג / Mark Elliot Zuckerberg
  • גיל: 37
  • נולד ב: ניו יורק
  • עיסוק עיקרי: מנכ"ל מטא (פייסבוק)
  • הון עצמי: 136 מיליארד דולר
  • אנקדוטה מעניינת: לפני כמה שבועות קרסו שרתי 'פייסבוק', 'וואטסאפ' ו'אינסטגרם'. צוקרברג הפסיד 7 מיליארד דולר(!) ב-8 שעות, בהן לא היה ניתן להשתמש ברשתות הללו.

העולם, כפי שאנחנו מכירים היום, מתקדם בצעדי ענק. הדברים שעד לא מזמן היו לוקחים שעות ולפעמים ימים, קורים היום בלחיצת כפתור. ככה זה כשה'בית החכם' מחובר לפלאפון שמחובר לרכב שמחובר למחשב בעבודה, ואם זה לא מספיק, ממש בקרוב תוכלו להיות נוכחים בכמה ישיבות במקביל באמצעות הולוגרמה.

נשמע טוב? זהו, שזו לא התמונה המלאה.

בעוד אנו נהנים מהנוחות שהעולם הדיגיטלי מציע לנו, ישנן חברות שרואות בנו בסך הכל "השקעה נבונה" ומתעדות כל שביב מידע שאנחנו משחררים לרשת. וזו רק ההתחלה. ההמשך? הרבה יותר גרוע.

למה גרוע? בעיקר כי אין לזה סוף, או אולי כי זה בדיוק הסוף? עוד נגיע לזה.

איך הכל התחיל?

בשנת 2004 הקים הסטודנט היהודי מארק צוקרברג אתר אינטרנט קטן שמטרתו היתה לחבר בין סטודנטים באוניברסיטה על מנת שיכולו להיעזר אחד בשני בחומר הלימודי. ההצלחה היתה כל-כך גדולה שכחצי שנה לאחר מכן החליט צוקרברג לפתוח את האתר גם מחוץ לגבולות האוניברסיטה והשאר היסטוריה.

מארק צוקרברג (צילום: שאטרסטוק)

'פייסבוק' מונה היום 1.15 מיליארד משתמשים ברחבי העולם כש-700 מיליון מהם משתמשים ב'פייסבוק' בכל רגע נתון.

במשך השנים קנה צוקרברג מספר חברות ענק ביניהם 'וואטסאפ', 'אינסטגרם', 'מסנג'ר' ועוד, כך שבהחלט ניתן לומר שצוקרברג חולש היום כמעט על כל תנועה המתבצעת ברחבי הרשתות החברתיות.

אלא שהרכישה המעניינת ביותר של צוקרברג היא דווקא חברת משקפי המציאות המדומה אוקיולוס (Oculus VR), בדיוק כחלק מהסיבה, בה שינה מארק צוקרברג את השם של חברת האב - מ'פייסבוק' ל'מטא'.

זוכרים שדיברנו על תחילת הסוף?

כך תראה פגישת עסקים בעולם ה'מטאוורס' (שאטרסטוק)

הכירו את המטאוורס

מוחו השופע של היהודי מארק צוקרברג (שאגב, הצהיר בכמה הזדמנויות על קרבתו ליהדות, הכוללת אמירת 'מי שברך' לפני כל עסקה חשובה) לא מפסיק לחשוב. וכנראה שפה הבעיה.

פרוייקט ה'מטאוורס' מסתמן כפרוייקט חייו של צוקרברג (עם תחרות גדולה בין חברות ענק) בו הוא מתכנן ליצור יקום ווירטואלי, המקביל ליקום הפיזי בו אנו חיים. אנסה להסביר.

דמיינו עולם שבו אתם יכולים ללכת לאן שאתם רוצים, להיפגש עם כל מי שנראה לכם לנכון ובעצם לחיות חיים כפולים, או חשבו על הכוכב הרחוק עליו חיים חייזרים בעולם משלהם, עם חיים משלהם - אלא שבמקרה הזה במקביל לחיים בכדור הארץ, אתם גם החייזרים באותו כוכב.

משקפי האוקיולוס (שאטרסטוק)

איך זה יעבוד? פשוט מאוד. הרכיבו את משקפי ה'אוקיולוס' (כן, אותה חברה שקנה צוקרברג בסכום של 2.2 מיליארד דולר) והופ, אתם בעולם אחר, ווירטואלי לחלוטין עם ה'אווטאר' (דמות ווירטואלית) שלכם.

כעת אתם יכולים להיפגש עם עובדי החברה ליום גיבוש בכל מקום בעולם, ללכת עם המשפחה לפארק ווירטואלי לחלוטין, או סתם לשבת לבד בהופעה שאתם בעצם יצרתם לעצמכם כשכל העולם הזה מנוהל ע"י איש קטן עם מחשב גדול.

אווטאר של מארק צוקרברג בתוך ה'מטאוורס' (שאטרסטוק)

זה אמנם נשמע כמו עולם עתידני אבל זה העולם אליו אנו הולכים, וככל הנראה לא בעוד הרבה זמן.

מפחיד? בהחלט.

כמה מפחיד? פרנסס האוגן, מדענית נתונים בת 37, שעבדה במשך כשנתיים ב'פייסבוק', הדליפה בחודש ספטמבר עשרות אלפי מסמכים שהעלו תמונה מדאיגה על הנעשה בחברה. בעדותה בפני הסנאט טענה כי פייסבוק מתעדפת רווחים על פני טובת הציבור.

צוקרברג, שהעיד על עצמו כי כיהודי הוא "מאמין שהדת חשובה מאוד" כמובן דחה את טענותיה וטען כי אינן הגיוניות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר