חשיפת 'כיכר השבת'

"ימים דרמטיים"; כת 'לב טהור' החליטו לעזוב את גואטמלה

אנשי כת 'לב טהור' - המונה מאות בני אדם, החליטו לעזוב את גואטמלה באופן סופי; בכיר בכת אומר ל'כיכר' כי אלו "ימים דרמטיים; אנחנו מחפשים מדינה בה נוכל לחיות ללא רדיפת השלטון" (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
אנשי הכת שנתפסו בכורדיסטן (צילום: אנשי 'לב טהור')

חשיפה: אנשי כת 'לב טהור', המונה כמה מאות בני אדם, גברים נשים וילדים, החליטו לעזוב את גואטמלה באופן סופי, כך נודע ל'כיכר השבת'.

בשנים האחרונות שהו אנשי הכת במתחם גדול בגואטמלה, אך כעת החליטו לעזוב, לטענתם בשל רדיפת השלטונות, וזאת לאחר מספר פשיטות של המשטרה המקומית. יחד עם זאת, הם עדיין לא החליטו באיזו מדינה להשתקע.

אנשי הכת עדיין שוהים בגואטמלה, מפוזרים לקבוצות קטנות בבתי הארחה, אכסניות ומלונות שונים, לאחר שעזבו את המתחם בו שהו, כפי שנחשף ב'כיכר השבת'. המשטרה המקומית, פושטת אט אט על המקומות בהם הם שוהים, כהמשך לחיפושים אחר מספר ילדים שמדווחים כנעדרים.

אנשי הכת שנתפסו בכורדיסטן (צילום: אנשי 'לב טהור')

המתחם הגדול בו הם שהו, כלל בית כנסת, תלמוד תורה והכיל בתוכו ציוד רב - החל מטחנת קמח, מכונות כביסה, תנורים, ואך מכונות דפוס. כעת, עם עזיבתם את המקום, הם החלו לארוז את כל הציוד ולפרק את המתחם.

הקבוצה שמונה כ-70 איש, שהגיעה לכורדיסטן בשבוע שעבר - כפי שנחשף ב'כיכר השבת', נעצרה והוחזקה במשך חמישה עד שהוטסה לתורכיה בחשאי, הוטסה שוב ביממה האחרונה למדינה אחרת, אך אנשי הכת בגואטמלה, עדיין לא יודעים להיכן הקבוצה הועברה.

מתחם הכת בגואטמלה (ללא קרדיט)

אחד מבכירי הכת אומר בשיחה עם 'כיכר השבת' כי "אלו ימים דרמטיים מאוד לקהילה".

לשאלתנו, להיכן הם עוברים, הוא משיב: "אנחנו מחפשים מדינה שלא תפריע לנו, שנוכל לחיות ללא רדיפה של השלטון".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר