"המסים יפגעו בחרדים"

נתניהו במליאה: "החמאס ואבו מאזן תומכים בתקציב"

ראש האופוזיציה תקף במליאה את ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי, ואמר: "מזלנו שאין מס על הבטחות בנט - אחרת כלכלת ישראל הייתה קורסת לדורות" (פוליטי, כלכלי)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בחשוון תשפ"ב | 03.11.21
ראש האופוזיציה בנימין נתניהו (צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)

תקציב המדינה יעגן את יציבות ממשלת בנט-לפיד לתקופה הקרובה, ובליכוד ישנו מאבק אחרון, כמעט חסר סיכוי, למנוע את אישורו. ראש האופוזיציה בנימין נתניהו נאם הערב (רביעי) במליאת הכנסת, רגע לפני תחילת מרתון ההצבעות על התקציב וחוק ההסדרים, ותקף בחריפות את ראש הממשלה נפתלי בנט, ראש הממשלה החליפי יאיר לפיד וממשלתם.

נתניהו התחיל בנאומו ביחס לימים הללו, ערב ראש חודש כסלו: "במקום שנוכל לברך 'על הניסים' אנחנו מקבלים בתקציב 'על המסים'. זה אופייני כי ממשלת השקר עושה תמיד הפוך ממה שהבטיחה", עקץ.

נתניהו תקף אישית את בנט, שהפר את הבטחותיו לבוחרים שלא יישב עם יאיר לפיד: "מזל כולנו שאין מס על הבטחות בנט, אחרת כלכלת ישראל הייתה קורסת לדורות. הם מעלים מסים על שתייה קלה, כלים חד פעמיים, מס על הפריפריה שקוראים לו בשם מכובס מס אגרות גודש. אלה מסים שיוצרים אפליה חמורה נגד השכבות החלשות, החברה החרדית ונגד הפריפריה". נתניהו גם התייחס לצלילת ימינה בסקרים: "הכל עולה - חוץ מהמנדטים של בנט".

נתניהו תקף את ממשלת בנט-לפיד, על גודלה, על הכספים הקואליציוניים ועל המספר הרב של חברי הכנסת שנכנסו לקואליציה במסגרת החוק הנורווגי: "לפיד יצא לג'יהאד נגד הכספים הקואליציוניים, ובפועל הכפלתם את הכספים הקואליציוניים. לפיד גם תקף את החוק הנורווגי והביא היום עם בנט שיא עולמי במספר הח"כים הנורווגים".

ראש האופוזיציה טען כי החמאס והרשות הפלסטינית מעוניינים באישור התקציב כדי להותיר את נפתלי בנט בכסא ראש הממשלה, וטען כי ראשי מדינות בעולם מזלזלים בו: "בנט לקח לוועידת האקלים את המשלחת השנייה בגודלה בעולם אחרי ארה״ב. במשלחת הזאת היו לבנט יותר מלווים ממצביעים. ובשביל מה? בשביל בנט חולצה אפורה. הוא מצטלם במסדרון עם מנהיגים שבכלל לא סופרים אותו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר